Mijn Communities
Help

Afgehandeld - Medewerkers niet in Autorisatiebeheer

24-01-2024 11:06 (Bijgewerkt op 27-03-2024)
  • 56 Antwoorden
  • 10 kudos
  • 3680 Weergaven

In de afgelopen dagen hebben wij veel meldingen gekregen dat medewerkers niet in Autorisatiebeheer staan. Deze medewerkers kregen dan of geen autorisaties of alleen de autorisatie die voor alle gebruikers is. 

 

Het team heeft lang moeten zoeken naar de oorzaak van dit probleem en het lijkt erop dat er iets niet goed gaat met het synchroniseren van de gebruiker en het personeelsnummer. Doordat deze gebruiker geen personeelsnummer heeft in Autorisatiebeheer, krijgt hij ook niet de autorisaties van een medewerker (dat laatste is logisch en zo moet het systeem ook werken). 

 

Gelukkig heeft het team ook al een mogelijke oplossing gevonden en vanaf vandaag wordt ook aan deze oplossing gewerkt. Via dit bericht zal ik jullie verder op de hoogte houden. 

 

Update 31-01-24

Zoals inmiddels al gezegd is zijn we ons ervan bewust dat dit een heel vervelend probleem is en zijn we ook hard aan het werk om dit op te lossen. Inmiddels hebben we al een klein deel van het probleem op kunnen lossen. We hebben vandaag een oplossing gereleaset waardoor het probleem minder vaak voor moet komen. Het is dus nog niet helemaal opgelost, maar daar wordt nog steeds aan gewerkt. 

 

In de tussentijd wordt het ook gewerkt aan een script waarmee we de gebruikers die niet goed gesynchroniseerd zijn kunnen herstellen. De eerste test worden al met dit script uitgevoerd. Zodra de tests zijn afgerond zullen we dit script dagelijks laten lopen zodat we zo veel mogelijk gebruikers kunnen herstellen. Hier gaan we mee door totdat het probleem structureel is opgelost. Ik geeft een seintje wanneer dit script gereed is. 

 

Update 5-2-24

We gaan vandaag het script een laatste keer testen. Zodra deze test akkoord is gaan we dit script dagelijks voor alle klantomvegingen draaien. Tijdens het testen hebben we al een aantal gebruikers kunnen herstellen en daarover is ook al gecommuniceerd middels de tickets. 

We hopen hiermee de meeste gebruikers te kunnen herstellen, maar helaas is dit nog niet de oplossing voor alle gebruikers. We hebben verschillende scenario's waardoor dit probleem zich voordoet en deze zullen wij stuk voor stuk proberen op te lossen. Door de verschillende scenario's is het ook lastiger om tot een snelle oplossing te komen. Maar dat houdt ons niet tegen om toch ons uiterste best te doen om het op te lossen. Uiteraard beginnen we met de scenario's waarmee de meeste gebruikers geholpen worden. 

Update 7-2-24

Op dit moment hebben we het script over alle gebruikers gedraaid en zijn de meeste gebruikers nu hersteld. We zullen dit script dagelijks blijven draaien totdat we dit probleem structureel hebben opgelost. 

 

Zoals eerder beschreven zijn er meerder scenario's waardoor dit probleem zich voordoet en het kan daarom ook voorkomen dat jouw gebruiker nog niet opgelost is. Wij blijven verder werken aan de oplossingen. 

 

Update 12-02-24

Afgelopen vrijdag hebben we het script verder uitgebreid en opnieuw gedraaid. Daarmee hebben we vrijdag nog 2000 gebruikers kunnen herstellen. Wij blijven het script verder verbeteren zodat alle scenario's hiermee opgelost kunnen worden. In de tussentijd wordt ook hard gewerkt aan de structurele oplossing. 

Update 26-02-2024
Zoals aangegeven in de vorige update wordt er hard gewerkt aan een structurele oplossing.  Er zijn verschillende scenario's die de problemen in autorisatiebeheer veroorzaken. De twee meest voorkomende zijn inmiddels structureel opgelost.

Aan de andere scenario's wordt momenteel hard gewerkt en hopen we binnenkort ook opgelost te hebben. Hiervoor blijven we uiteraard het script iedere nacht draaien totdat de problemen zijn opgelost. 

 

Update 19-03-2024

We hebben weer een aantal verbeteringen en oplossingen kunnen doorvoeren waardoor meer gebruikers worden gesynchroniseerd. Gelukkig krijgen we van veel klanten terug dat het voor hen is opgelost. Mocht dit voor jou helaas niet het geval zijn, blijf dit dan melden bij de Service Desk zodat we ook deze scenario's verder kunnen onderzoeken en herstellen. 

 

We draaien nog steeds elke nacht het script om gebruikers te herstellen. Hierdoor kan het zijn dat jouw gebruiker een dag later wel in Autorisatiebeheer de juiste rechten krijgt. Mocht dit niet het geval zijn, zou je dan ook een melding willen maken bij de Service Desk? Graag met daarin om welke gebruikers het gaat, een printscreen van de autorisaties in Autorisatiebeheer van deze gebruikers en als de gebruiker een foutmelding krijgt, graag een een printscreen toevoegen van deze foutmelding inclusief de url. Dit helpt ons enorm tijdens het verdere onderzoek. 

 

Update 27-03-24

Goed nieuws, we hebben gisteren de laatste verbeteringen doorgevoerd en daarmee is dit probleem opgelost. We blijven het script gebruiken, dus mocht het nog een keer voorkomen dat een gebruiker toch niet goed gesynchroniseerd wordt, dan wordt dit in de nachtverwerking opgelost. In de afgelopen dagen hebben we nog een aantal tickets binnengekregen waarbij de autorisaties niet goed stonden. Hoewel dat natuurlijk heel vervelend is, waren deze problemen niet gerelateerd aan dit issue. Neemt niet weg dat we deze tickets niet alsnog oplossen natuurlijk. 

Opmerkingen
agedijkstra
CONTRIBUTOR ***
door agedijkstra

Is er een verwachting voor oplossingstijd voor dit probleem? 

Ik heb dagelijks medewerkers die niet bij de juiste zaken kunnen komen.

 

 

door Sabine Koelewijn

Hoi @agedijkstra

We zijn op dit moment nog hard aan het werk om dit probleem op te lossen. Naast dat we een structuele oplossing aaan het ontwikkelen zijn proberen we ook zo snel mogelijk op de tickets te reageren en deze aanvragen tussendoor ook op te lossen. Hoewel we graag met een druk op de knop een oplossing zouden willen hebben, is dit probleem helaas niet zo simpel. 

 

We begrijpen dat dit heel vervelend is en hebben dit ook een hoge prioriteit gegeven om het zo snel mogelijk op te lossen.  

Brian de Graaf
CONTRIBUTOR ***
door Brian de Graaf

Beste @Sabine Koelewijn ,

Kunnen jullie aangegeven in welke fase jullie op dit ogenblik zitten? Wordt er ontwikkeld of getest. En wordt er ook nagedacht over historie (wat al is aangepast) sinds 1 december?
Men zit hier echt mee omhoog, Tot opheden ook geen workarounds aangedragen gekregen. 
 

 

 

door Sabine Koelewijn

Hoi @Brian de Graaf

Op dit moment wordt er nog ontwikkeld. En ja, bij de oplossing zorgen we er ook voor dat dit met terugwerkende kracht wordt opgelost. Helaas hebben we hier ook geen workaround voor. Maar we doen er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen. 

agedijkstra
CONTRIBUTOR ***
door agedijkstra

@Brian de Graaf  @Sabine Koelewijn ik gebruik als workaround het volgende:

 

in HR Core zet ik rubriek P05023 op 'A' (aanmaken)

vervolgens doe ik handmatig aanmaken exp. gebruikersbeheer (180127)

 

de gebruiker wordt dan opgepakt en opnieuw gekoppeld in youforce met de juiste medewerker-rol. Of dit voor alle situaties werkt weet ik echter niet.

 

 

 

 

door Sabine Koelewijn

@Brian de Graaf @agedijkstra

Van wat ik begrepen heb is dat dit niet voor iedereen helpt. Maar het is wellicht het proberen waard. 

BertOving
CONTRIBUTOR **
door BertOving

Veroorzaakt dit de foutmelding 'Gebruiker niet gevonden' ... ?

door Sabine Koelewijn

Hoi @BertOving

Krijg je deze melding in Autorisatiebeheer? Want in dat geval heeft de gebruiker geen rechten voor Autorisatiebeheer en moet hij/zijn nog toegevoegd worden. Zo niet, kan je aangeven waar en wanneer deze melding zich voordoet? 

BertOving
CONTRIBUTOR **
door BertOving

Hoi @Sabine Koelewijn ,

 

Nee, deze gebruiker kon tot voor kort nog gewoon inloggen, maar krijgt nu bij inloggen de melding 'Gebruiker niet gevonden'.

Dus ik had even gezocht op de community en kwam bij deze post terecht...

John ZMW
CONTRIBUTOR **
door John ZMW

Heb nu in het autorisatiebeheer last van het zoeken bij gebruikers, ik krijg niet alle medewerkers te zien als ik zoek naar bijvoorbeeld mijn eigen naam (eerste drie letters 'wol'), dan krijg ik maar 1 persoon te zien terwijl ik zeker weet dat het 3 horen te zijn. Tevens valt het mij op dat voor sommige medewerkers de gehuwde naam niet meer getoond wordt. Ik begrijp niet helemaal wat hier gebeurd, moet ik hier een call van maken?

Lonneke van der Aar
CHAMPION **
door Lonneke van der Aar

@John ZMW , dat heb ik ook!

Ik ga er een call van maken.

MargrietZozijn
CONTRIBUTOR **
door MargrietZozijn

Hoi @Sabine Koelewijn ,

 

Ik haak ook even aan bij deze melding. Wij hebben regelmatig medewerkers die geen medewerkerrechten krijgen in MijnYouforce. Wel de rechten voor alle gebruikers, maar dat is natuurlijk niet voldoende.

Ik heb geprobeerd om in BO4 de A aan te zetten en te exporteren, maar geen resultaat. Ik hoop dat er snel een oplossing is...

Tot slot nog een opmerking, als ik dan in autorsatiebeheer bij de 'gebruiker' check welke rechten iemand heeft valt het me op dat iemand met voorvoegsels in de achternaam niet op achternaam gezocht kan worden. Dan krijg ik geen resultaten. Dat zou eigenlijk niet moeten toch? Je moet beide intypen, dus voorvoegsel en achternaam of RY nummer om het dan te zien.

RichardR
CHAMPION **
door RichardR

@MargrietZozijn 

Beste Margriet,

Dat ligt er maar net aan hoe de zoekfunctie is bedacht.

In dit geval ben je verplicht om de voorvoegsel ervoor te typen door de samenstelling van de naam enerzijds. Anderzijds doordat de zoekfunctie vanaf positie een gaat zoeken met een minimum van drie karakters.

 

Bij Youforce account beheer is de zoekfunctie anders geschreven en wordt elke resultaat getoond zolang het zoekgegeven ten minste drie karakters bevat.

Het is natuurlijk prettiger als een zoekfunctie binnen een applicatie op een gelijke manier overal werkt. Het zou normaal gesproken een kleine aanpassing zijn om op een deel te kunnen zoeken ongeacht op welke positie de karakters staan.

Met vriendelijke groet,

Richard

 

Harold Reijnders
CONTRIBUTOR ***
door Harold Reijnders

@Sabine Koelewijn 

 

Helaas vrijdag ook weer een melding ontvangen van een medewerker die niet alle processen ziet in Youforce.

Medewerker per 1 december in dienst. Probleem 1: Zag niet alle Self Service processen. Fix uitgevoerd door VISMA. Vervolgens ziet hij wel de Self Service processen. Nu blijkt dat de fix, slechts gedeeltelijk werkt......

Probleem 2: Na de fix, zijn we live gegaan met de YF app. Daar ziet medewerker niet de gewerkte dagen module, die we ook in Youforce hebben aangeboden.

 

Medewerker zie niet de autorisaties behorend bij de rol "actieve medewerkers" en ziet wel de autorisaties vanuit de rol "alle gebruikers".

 

Hoe moet je e.e.a verkopen aan de medewerker?

 

Gr. Harold

 

 

 

 

 

 

door Sabine Koelewijn

Hoi @BertOving

Zou je hier een melding van willen maken? Ik vermoed namelijk dat dit toch iets anders is en dat we dit verder moeten onderzoeken. Graag in de melding zo veel mogelijk informatie geven. Welke gebruiker is het, gaat het om 1 of meerdere gebruikers, een screenshot van de melding inclusief url en ook graag vanaf wanneer hij/zij deze melding krijgt. Dat helpt ons weer met het verder analyseren van het probleem. 

door Sabine Koelewijn

Hoi @John ZMW en @MargrietZozijn,

Het klopt inderdaad wat @RichardR zegt. De zoekfunctie van Autorisatiebeheer werkt anders dan die in Youforce Account Beheer. In het ideeën portaal hebben we hier al een idee voor binnen gekregen, maar dit gaan we nog verder onderzoeken. 

door Sabine Koelewijn

@John ZMW@Lonneke van der Aar en @MargrietZozijn

We hebben inderdaad meerdere meldingen binnen gekregen dat de partnernaam niet meer zichtbaar is. We zullen dit verder onderzoeken en indien mogelijk natuurlijk ook oplossen. 

door Sabine Koelewijn

Hoi @Harold Reijnders

Vervelend om te horen dat voor deze gebruiker het onboardingsproces niet zo soepel verloopt als dat we graag willen. Ik vrees ook dat dit door een slechte timing, meerdere opeenvolgende problemen zijn geweest, waardoor het inderdaad lijkt alsof alles zich opstapelt. We zijn met meerdere teams wel hard aan het werk om deze problemen op te lossen. 

 

Nogmaals onze excuses voor de ongemakken. Ook wij willen graag blije gebruikers en zullen ons best doen om dit zo snel mogelijk op te lossen. 

karl Wegner
CHAMPION ***
door karl Wegner

@Sabine Koelewijn 

De meeste gebruikers hersteld????

 

Dus het kan nog zijn dat namen nog niet goed staan vermeld.

Wat ik nu nog steeds zie is dat het voorvoegsel voor de achternaam staat van de gebruiker.

Als ik zoek op bv Akker, vind ik de gebruiker niet en zoek ik op van Akker dan wel.

Wat heeft het script dan aangepast?

 

door Sabine Koelewijn

Hoi @karl Wegner,

Dit probleem gaat erom dat gebruikers niet in Autorisatiebeheer de juiste rechten krijgen omdat zij niet als medewerker binnen kome, maar alleen als gebruiker. Dit komt omdat de personeelsnummers niet goed gekoppeld worden aan de gebruiker. Het niet goed koppelen zijn we nu aan het herstellen, zodat alle medewerkers ook de juiste autorisatie krijgen. 

 

Ik begrijp dat het ook heel vervelend is dat in Autorisatiebeheer nu alleen de meidjesnaam wordt getoond en niet de partnernaam, maar dit is een ander probleem. Ook dit willen we graag oplossen, maar dat heeft een minder hoge prioriteit als bovenstaand probleem. 

Harold Reijnders
CONTRIBUTOR ***
door Harold Reijnders

Hoi @Sabine Koelewijn 

Na de datafix van eergisteren bij 7 medewerkers, kan ik je meedelen dat bij ons alle autorisaties nu goed staan. Hopelijk blijft het nu zo.

Gr. Harold 

door Sabine Koelewijn

Hoi @Harold Reijnders, bedankt voor de terugkoppeling! 

MargrietZozijn
CONTRIBUTOR **
door MargrietZozijn

Hoi @Sabine Koelewijn ,

Bij ons is het probleem nog niet opgelost, of moet de datafix per organisatie uitgevoerd worden?

Moet ik nog een extra actie doen? Medewerker nog een keer op een A zetten en exporteren? Dit heb ik ook al geprobeerd vorige week?

Ik hoor het graag?

door Sabine Koelewijn

Hoi @MargrietZozijn

Vrijdag in de loop van de dag hebben we het script aangepast en zijn er weer 2000 gebruikers hersteld. Hopelijk zitten jouw gebruikers hier ook bij. Mocht dit niet het geval zijn, zou je dan een ticket aan willen maken bij de Service Desk? Graag met de gebruikersnummers van de gebruikers die niet de juiste autorisatie hebben en screenshots van hun overzicht met autorisaties uit Autorisatiebeheer. Dit helpt ons met de verdere analyse. 

agedijkstra
CONTRIBUTOR ***
door agedijkstra

@Sabine Koelewijn 

 

vanochtend weer een geval. Wat hierbij opvalt:

in gebruikers autorisatiebeheer zie ik geen youforceID:

agedijkstra_0-1707732253311.png

 

maar via accountbeheer zie ik wel dat de gebruiker een geactiveerde youforce-account heeft en ook ingelogd is geweest. Hierbij moet ik trouwens ook zoeken in autorisatiebeheer op meisjesnaam, anders vind ik deze niet terug.

Binnen youforce accountbeheer vind ik haar op haar huidige achternaam.

 

 

 

 

 

door Sabine Koelewijn

Hoi @agedijkstra

Het inloggen zou ook het probleem niet moeten zijn. Het probleem is dat de autorisaties van de medewerkers niet door komen bij bepaalde gebruikers. Maar zou je voor deze medewerker ook een melding aan willen maken bij de Service Desk? Graag met de gebruikersnummers van de gebruikers die niet de juiste autorisatie hebben en screenshots van hun overzicht met autorisaties uit Autorisatiebeheer. Dit helpt ons met de verdere analyse.  

 

Dat je moet zoeken op de geboortenaam hoef je niet te vermelden. Dit is een bekend probleem en zijn we los van dit aan het onderzoeken. 

wsleking
CONTRIBUTOR **
door wsleking

Hoi @Sabine Koelewijn,

 

Nadat wij afgelopen dinsdag autorisatiebeheer leidend hebben gemaakt, lopen wij ook tegen dit issue aan bij nieuwe medewerkers. Is er al zicht op een werkende workaround of een oplossing voor dit probleem? Als wij geweten hadden dat dit probleem speelde, waren we niet overgegaan om autorisatiebeheer leidend te maken. Het is niet te verkopen aan nieuwe medewerkers dat de indiensttreding niet afgerond kan worden door dit probleem.

VR-Support
CONTRIBUTOR **
door VR-Support

Wij ervaren ook nog steeds problemen. @Sabine Koelewijn 
Medewerkers die bijvoorbeeld declaraties niet zien maar wel zijn geautoriseerd.
Dus de synchronisatie is nog steeds niet op orde lijkt.
Hopelijk komt er snel een 100% oplossing, je wil gebruikers niet opzadelen met iets wat (nog) niet helemaal werkt.
We maken telkens wel een call aan maar het kost veel tijd.

Harold Reijnders
CONTRIBUTOR ***
door Harold Reijnders

Hallo @Sabine Koelewijn 

 

Ook bij ons weer problemen met twee nieuwe medewerkers die in februari begonnen zijn. Helaas de fix is dus niet voldoende geweest.

 

gr. Harold

 

agedijkstra
CONTRIBUTOR ***
door agedijkstra

@Sabine Koelewijn 

bedankt voor de updates, maar nog steeds dagelijks dezelfde problematiek, dus de scripts die worden gedraaid helpen ons niet.

 

het inloggen is geen probleem overigens, er viel mij alleen wat op vandaar dat ik het meld, wellicht helpt het bij de probleem oplossing. Hier hoeft dus niet een aparte melding voor gemaakt te worden.

 

 

 

 

 

door Sabine Koelewijn

Hoi @agedijkstra@Harold Reijnders@VR-Support en @wsleking

Wat vervelend dat het script voor jullie nog niet de oplossing biedt. Zoals in het artikel ook vermeld hebben we de grootste scenario's inmiddels opgelost, maar zijn er nog een aantal specifieke sceanrio's waar nog aan gewerkt wordt of nog onderzocht wordt. Mocht je nog steeds tegen problemen aanlopen, meld dit dan vooral via een ticket bij de Service Desk. Op die manier kunnen we ook de specifieke scenario's oplossen. 

 

Voor nu wil ik nog even vragen om jullie geduld. We zijn ons ervan bewust dat dit heel vervelend is en niet de gebruikerservaring die je jouw medewerker en onze gebruikers wil geven. Daarom doen we ons best om dit op te lossen en daarin rekening houdend met alle scenario's. 

agedijkstra
CONTRIBUTOR ***
door agedijkstra

@Sabine Koelewijn @Suzanne Kiekens @Thijs Botterhuis 

Goeiemorgen Sabine,

sorry, maar dit vind ik geen oplossing. Sinds december! zijn er structurele problemen waar we nog elke dag hinder van ondervinden. Nu ook medewerkers met een manager rol die hun werk gewoon niet kunnen doen omdat dit probleem er is. Dit kost me al genoeg tijd om elke dag weer workarounds uit te voeren en te kijken of deze hebben gewerkt. Dan moet ik nu ook nog elke dag nieuwe tickets weer gaan inschieten? Graag een emailadres van een derde-lijns persoon waar ik rechtstreeks probleem gevallen kan melden en die ze dan ook meteen kan oplossen voor ons.

 

groet

Age

 

 

 

 

 

 

 

Harold Reijnders
CONTRIBUTOR ***
door Harold Reijnders

@Sabine Koelewijn 

@agedijkstra 

@VR-Support 

 

Beste Sabine.

 

Helaas heeft zich weer bij ons  een nieuwe medewerkers gemeld die niet alle processen ziet in Youforce. Het is dus structureel dat er zich bij mij iedere nieuwe maand medewerkers melden. 

Ik vind dit echt heel storend en kost me veel tijd en energie.  

Wanneer komt hier nu een definitieve oplossing voor, want zo kan het niet langer.

Call aangemaakt. Hoop dat deze snel opgepakt wordt want de medewerker kan nu niets in Youforce......

gr. Harold

 

 

Gea Bussink-Veerbeek
CHAMPION ***
door Gea Bussink-Veerbeek

@Sabine Koelewijn, ook wij kennen het probleem. De ene dag help je een trouwambtenaar met inloggen in Mijn Youfore en heeft ze gewoon alle rechten. De volgende dag krijgt ze, nadat ze is ingelogd, de melding 'Toegang geweigerd'. Heel frustrerend. 

door Sabine Koelewijn

Hoi @agedijkstra

 

Ik begrijp je frustratie en ik had het graag anders gezien. Maar om dit goed op te kunnen lossen hebben we wel voorbeelden nodig. Ik heb de tickets binnen zien komen en dit wordt zeer gewaardeerd! Ondertussen blijven wij werken aan de oplossing en blijven we het script draaien om de gebruikers te synchroniseren. 

door Sabine Koelewijn

@Harold Reijnders

We vinden het echt vervelend dat zich weer medewerkers gemeld hebben. Zou je voor deze medewerkers een ticket aan willen maken bij de Service Desk? Ik begrijp dat dat weer extra energie en tijd vergt, maar het helpt ons enorm met het oplossen van dit probleem. Helaas lijkt het bij jouw organisatie om specifieke scenario's te gaan waardoor het probleem zich nog steeds voordoet. Wij zullen jouw tickets verder onderzoeken en blijven werken aan een oplossing. Excuses voor het ongemak. 

door Sabine Koelewijn

@Gea Bussink-Veerbeek , 

Ook voor jou heel vervelend dat je hier tegenaan loopt. Ik vermoed alleen dat het bij jouw organisatie om een ander probleem gaat, aangezien zij toegang geweigerd krijgen in plaats van het missen van de autorisatie. Zou je voor deze gebruikers ook een ticket aan kunnen maken? Dan gaan we dit ook verder onderzoeken. 

Gea Bussink-Veerbeek
CHAMPION ***
door Gea Bussink-Veerbeek

@Sabine Koelewijn, ik heb een maand geleden al een ticket aangemaakt, maar er zit geen schot in ... #43126810

door Sabine Koelewijn

Dankjewel @Gea Bussink-Veerbeek. Ik heb er even naar gekeken en dit lijkt toch echt wat anders te zijn. Het probleem zoals in dit artikel beschreven zorgt ervoor dat gebruikers in Autorisatiebeheer niet de juiste rechten krijgen. In jouw ticket heeft de gebruiker 'gelukkig' wel de rechten in Autorisatiebeheer. Ik zie dat het Service Desk hier wel al druk mee bezig is en hopelijk kunnen we dit ook snel oplossen. 

 

MargrietZozijn
CONTRIBUTOR **
door MargrietZozijn

Hoi @Sabine Koelewijn ,

 

Wat is de status van dit probleem?

Wat ik vooral vervelend vind is dat het in autorisatiebeheer goed lijkt te staan, maar dat de medewerker dus geen rechten heeft in MijnYouforce. Waar gaat dit mis?

Je zegt hierboven dat het fijn is dat iemand de rechten in autorisatiebeheer wel heeft, maar daarmee is het voor ons dus helemaal 'Russische roulette', want zo kunnen we ook niet monitoren bij wie het wel of niet goed staat.

Latifa Hachimi
CONTRIBUTOR ***
door Latifa Hachimi

Ik zou ook graag horen wat de laatste stand van zaken is.

Wij hebben weken geleden tickets ingediend, maar het ligt nu al enige tijd bij de productontwikkelaar.  Medewerkers kunnen nu geen keuze maken en het is echt niet te doen om alle keuzes straks voor de maand april handmatig op te gaan voeren.

 

 

Latifa Hachimi
CONTRIBUTOR ***
door Latifa Hachimi (Bijgewerkt ‎25-03-2024 17:03 door Latifa Hachimi )

Bij ons is dit probleem nog steeds niet opgelost.

Medewerkers kunnen nu helemaal geen keuzes maken in Flex Benefits geen kosten declareren. Waar kan ik zien wat de status hiervan is en nog beter waar kan ik lezen hoe we dit probleem kunnen oplossen??!!

door Sabine Koelewijn

Hoi @MargrietZozijn en @Latifa Hachimi

Voor de medewerkers die niet beschikbaar zijn in Autorisatiebeheer lijkt het einde nu in zicht. We hebben een groot aantal scenario's op kunnen lossen en wanneer er toch een gebruiker tussendoor glipt, vangen we dit op met het script dat we elke nacht draaien. Hierdoor kan het iets langer duren voordat de medewerker de autorisaties krijgt. 

 

Maar wat we nu nog zien zijn een aantal specifieke klantcasussen, deze worden niet opgelost met het script omdat de gebruiker vanwege een andere reden niet de autorisaties krijgt. In dit soort specifieke scenario's zullen we het per klant onderzoeken. 

 

@MargrietZozijn, je geeft aan dat de gebruikers wel goed staan in Autorisatiebeheer, maar toch de juiste processen niet zien. Dat is vervelend, maar heeft helaas ook een andere oorzaak waardoor we dit verder moeten onderzoeken. Kan het zijn dat de gebruiker een professional is en inlogt met Single Sign On terwijl dat bij jullie nog niet in toegestaan? Of heeft deze gebruiker twee aparte gebruikers en is nog niet goed uitgelogd in de andere sessie? Of heb je wellicht het dienstverband voor deze gebruiker verplaatst? Als je dit zou kunnen controleren en anders een ticket willen indienen met deze informatie, helpt dit ons om ook deze casus verder te onderzoeken. 

 

Tot slot, als je gebruiker een foutmelding krijgt, zou je deze inclusief de url toe kunnen voegen aan de tickets? Ook dit helpt ons om de oorzaak te achterhalen. 

Harold Reijnders
CONTRIBUTOR ***
door Harold Reijnders

@Sabine Koelewijn 

 

Hoi Sabine.

Ik heb op 15 maart een call aangemaakt dat een medewerker van ons geen self service processen ziet. Waarom is tot op heden nog geen fix uitgevoerd. 

Heel vervelend allemaal...

 

gr. Harold

door Sabine Koelewijn (Bijgewerkt ‎26-03-2024 08:56 door Sabine Koelewijn VISMA )

Hoi @Harold Reijnders

Ik zie het ticket inderdaad en zal hier verder induiken. Als de gebruiker alleen de Self Service processen niet ziet, heeft dit ook met wat anders te maken. In dat geval zal ik dit met het desbetreffende team bespreken. 

Latifa Hachimi
CONTRIBUTOR ***
door Latifa Hachimi

Hoi @Sabine Koelewijn

Bij ons is het probleem nog steeds niet opgelost.

Ik heb via een ticket inderdaad vernomen dat er elke nacht scripts worden uitgevoerd. Maar voor onze probleem gevallen nog steeds geen resultaat.

En de aanmeldingen van medewerkers waarbij het niet werkt worden steeds meer. Ik kan de tickets niet meer bijhouden.....

Lieke Sterk Huis
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door Lieke Sterk Huis

Hallo @Sabine Koelewijn, ik heb een leidinggevende die alleen maar het startscherm ziet voor haarzelf als medewerker. Ze mist bovenin de keuze "HR voor anderen". Ticket is aangemaakt onder nummer 44638764 en doorgezet naar productontwikkeling. Hoe lang gaat dit duren?

De leidinggevenden dient een heleboel mutaties te verwerken.

Latifa Hachimi
CONTRIBUTOR ***
door Latifa Hachimi

Ook wij ontvangen nu naast medewerkers een een melding van een leidinggevende.

Deze moet nog vele mutaties doorvoeren voor de maand april en kan nu helemaal niets.

door Sabine Koelewijn

Hoi @Latifa Hachimi  en @Lieke Sterk Huis

Vervelend dat jullie deze problemen ervaren. We hebben op de tickets gereageerd en we hopen dat het hiermee ook opgelost is voor jullie. 

Latifa Hachimi
CONTRIBUTOR ***
door Latifa Hachimi

Ik lees dat deze topic een is aangepast naar afgehandeld.

Wij ervaren nog steeds dezelfde problemen.

Zijn wij de enige nog met dit probleem?

 

LatifaHachimi_0-1712352268167.png