Mijn Communities
Help

Afgehandeld - Performance problemen

02-04-2024 09:06 (Bijgewerkt op 03-04-2024)
  • 36 Antwoorden
  • 21 kudos
  • 3002 Weergaven

Update 03-04-2024 11.45 uur:

Het issue is gevonden en heeft te maken met hoe de gebruikersessie was geconfigureerd. Dit is aangepast waardoor niet meer steeds een nieuwe sessie met autorisatieberekening wordt gestart.

 

Update 03-04-2024 9.00 uur:

We zien dat de performance helaas nog niet overal verbeterd is. PD is verder onderzoek aan het uitvoeren. Wanneer er meer informatie bekend is zal dit bericht worden geupdate.

 

Update 02-04-2024 16.00 uur:

We krijgen meldingen dat de wijzigingen die zijn doorgevoerd de performance nog niet overal heeft verbeterd. PD gaat verder onderzoek doen.

 

Update 02-04-2024 14.30 uur:

PD heeft een aantal zaken doorgevoerd en ziet de performance verbeteren in de monitoring. We zullen het nog uitgebreid blijven monitoren, maar de grootste vertragingen zijn verholpen.

 

Update 02-04-2024 12.00 uur:

PD werkt op dit moment hard aan een oplossing om de performance issues te verhelpen. Zodra er meer bekend is zal dit bericht worden geupdate. Excuus voor het ongemak.

 

02-04-2024 9.00 uur:

Op het moment krijgen we een aantal meldingen binnen dat er performance issues zijn. Met name traagheid en de melding dat autorisaties berekend worden komt veel voor. 

 

PD is het issue aan het onderzoeken.

Opmerkingen
Tessa Tukker
CONTRIBUTOR ***
door Tessa Tukker

Goedemorgen @Katinka te Booy ,

 

Dank voor de mededeling

 

Inderdaad de onderstaande melding in beeld met het verwerken van de mutaties in Self Service.

TessaTukker_0-1712041841906.png

 

Het uploaden van documenten, als bijlage, in een Workflow werkt ook niet!

John ZMW
CONTRIBUTOR **
door John ZMW

@Katinka te Booy  Hier hetzelfde krijg als professional langdurig bovenstaande balk in beeld. En kom niet in het scherm dat ik verwacht, als ik er eindelijk door ben. Beter, ik kom gewoon terug in het scherm waar ik gestart ben.

Madelon van Amersfoort
CONTRIBUTOR ***
door Madelon van Amersfoort (Bijgewerkt ‎02-04-2024 09:22 door Madelon van Amersfoort )

Onze professionals ervaren inderdaad ook vertragingen of ze kunnen niet inloggen, de pagina blijft hangen op forbidden.

 

MadelonvanAmersfoort_0-1712021295311.png

 

wsleking
CONTRIBUTOR **
door wsleking (Bijgewerkt ‎02-04-2024 09:53 door wsleking )

Zelfde issue speelt hier ook:

wsleking_0-1712043292904.png

 

Het openen van een nieuw tabblad met SelfService leek dit issue te omzeilen, echter helaas maar voor een paar 'kliks'. Nadat je een aantal handelingen hebt gedaan in het nieuwe tabblad, komt het issue weer terug.

 

edit: het gaat hier om de Edge browser

dennis beekman
CONTRIBUTOR ***
door dennis beekman

hier ook bekend probleem. wel had ik een verschil in chrome met Edge. in chrome kon ik een activiteitenprofiel niet aanpassen, dat werkte in Edge wel weer

Ayse Salmaz 81
CONTRIBUTOR **
door Ayse Salmaz 81

wij hebben ook last van traagheid en om de haverklap deze melding.

AyseSalmaz81_0-1712044370966.png

 

dennis beekman
CONTRIBUTOR ***
door dennis beekman

@Katinka te Booy is er een update van verwachting?

hier lijkt het namelijk dat alles vastloopt zodra je een autorisatie check krijgt. 

MGoossensen
CONTRIBUTOR *
door MGoossensen

We ontvangen inderdaad graag een update over de te verwachte oplossingstijd?

Larissa Tijms
CONTRIBUTOR ***
door Larissa Tijms

Update over de verwachting zou inderdaad prettig zijn. 

Joyce Kievit14
CONTRIBUTOR ***
door Joyce Kievit14

Wij in Flex Benefits ook weer de stekker!

RobZuethof
CHAMPION **
door RobZuethof

@Katinka te Booy   Helemaal mee eens. Wat is de status? Voor mij nog steeds onwerkbaar

LiesbethDemming
CONTRIBUTOR ***
door LiesbethDemming

Wij hebben het probleem dat medewerkers geen declaratie woon werk via de deeplink kunnen indienen, ze krijgen deze melding. 

LiesbethDemming_0-1712050842442.png

Heeft dit hier ook mee te maken?

 

Andrea Hulstein
CHAMPION *
door Andrea Hulstein

Bij ons weer geen connectie met Flex Benefits:

AndreaHulstein_0-1712051993017.png

 

Chantal
CONTRIBUTOR *
door Chantal

@Katinka te Booy   Wij ervaren ook nog problemen in Youforce. Is deze melding ook voor Youforce Performance problemen? Ondanks de update van 14:30 merken we voor Youforce nog geen verbetering. 

door Katinka te Booy

@Chantal  

 

Deze melding gaat over de self service problemen. Daar zal dus verbetering in moeten zijn.

dennis beekman
CONTRIBUTOR ***
door dennis beekman (Bijgewerkt ‎02-04-2024 15:09 door dennis beekman )

hier wel iets verbetering, maar nog steeds heel veel melding dat autorisaties gedaan worden. merkbaar een heel stuk trager nog.

alles opnieuw ingelogd en bij meerdere medewerkers getest. Is nog zeker niet zoals het was

 

update: bij in self service een actie uitvoeren komt die geen scherm verder. elke keer gaat die autorisaties zoeken en begint die weer opnieuw. geen oplossing nog voor ons hier


@Katinka te Booy 

door Katinka te Booy

Bedankt voor het melden. Ik neem het mee naar PD.

Chantal
CONTRIBUTOR *
door Chantal

Helaas merken we nog geen verbetering en duurt alles erg lang. 

SigridIsala
CONTRIBUTOR **
door SigridIsala

Bij ons is Selfservice nog zeer traag.

 

MdeBeer
CHAMPION **
door MdeBeer

Zojuist geprobeerd om mijn reiskosten in te voeren tot ik bij verzenden kwam.....

MdeBeer_0-1712067402468.png

 

dennis beekman
CONTRIBUTOR ***
door dennis beekman (Bijgewerkt ‎03-04-2024 07:24 door dennis beekman )

Goedemorgen,

 

wat is de update voor vandaag. laatste update was gisteren om 16 uur. Is het voor vandaag wel allemaal opgelost?

 

update:  Hier werkt het nog niet. als ik een formulier invul en dan op verder klik gaat die weer autorisaties proberen te doen. dan kom ik weer op het startscherm. 

 

@Katinka te Booy 

Esmiranda Vermeer
CHAMPION **
door Esmiranda Vermeer

Hier werkt het helaas ook nog niet correct. Ik hoor in ieder geval veel gemopper van collega's die niet verder kunnen met hun werk dat gisteren ook al deels doorgeschoven is naar vandaag.

Nico marinus
CONTRIBUTOR *
door Nico marinus

Ook hier veel problemen met Selfservice het loggen van scherm duurt het wel 20 seconden.

Han Niesten
CONTRIBUTOR ***
door Han Niesten

@Katinka te Booy Gisteravond nog getest, vanmorgen vroeg getest. Geen verbeteringen, helaas. SelfService blijft terugkeren op 'samenstellen autorisatie', waarna je handeling wordt afgebroken. Zo bleek het onmogelijk om formulieren van de onze eigen test-omgeving te downloaden.

Hopelijk snel meer en beter nieuws.

BertvandenOever
CONTRIBUTOR *
door BertvandenOever

Goedemorgen @Katinka te Booy , helaas vanuit hier hetzelfde te melden, graag horen wij of er al een update of vooruitzicht op een oplossing is te melden. 

Madelon van Amersfoort
CONTRIBUTOR ***
door Madelon van Amersfoort

Ook hier nog steeds geen verbetering. Wij horen graag of er al een oplossing in zicht is en wat de termijn is waarop we dit mogen verwachten.

dennis beekman
CONTRIBUTOR ***
door dennis beekman

@Katinka te Booy  hoi

ik zie dat er over performance gesproken wordt, maar het is ook functionaliteit die niet werkt. Je kan geen processen starten want dat breekt die af.

dus performance is niet waar het alleen om gaat. het is ook het daadwerkelijk niet functioneren van de software.

Nicolette2
CONTRIBUTOR ***
door Nicolette2

Goedemorgen @Katinka te Booy . Naast alle herkenbare problemen hebben wij ook gemerkt dat niet alle selfservice processen goed ingelezen zijn middels de batch. Dit geld niet voor alle workflows. Is dit herkenbaar voor andere?

RobZuethof
CHAMPION **
door RobZuethof

@Katinka te Booy werkt nu iets beter dan gisteren. Kan iig in HSS komen.  Wel komt nog iedere de gele balk bovenin (autorisaties worden geladen) als ik bv switch van te doen naar beheer of andere menu opties. Zeer storend en  vertragend

mpaans
CONTRIBUTOR **
door mpaans

hier ook mensen die bij Flexbenefits nog steeds een stekker krijgen.

Vincent2
CONTRIBUTOR **
door Vincent2

Hier nu niet meer mogelijk om een PDF te openen

Vincent2_0-1712129508874.png

 

RobZuethof
CHAMPION **
door RobZuethof

Nu ook meldingen van medewerkers:

 

RobZuethof_0-1712130670272.png

Niet meer geautoriseerd

 

Marc Struver
CONTRIBUTOR ***
door Marc Struver

Bij het aanpassen van een workflow blijft er een actief formulier staan waardoor bewerken niet mogelijk is. Dit actief formulier is echter al eerder verwijderd.

Zoeken in het archief levert ook geen actief formulier op. Binnen de Workflow blijft er echter 1 actief formulier staan. Heb het vermoeden dat ook dit met de performance problemen samenhangt.

dennis beekman
CONTRIBUTOR ***
door dennis beekman

@Katinka te Booy is er al een update?

 

laatste update is van vanochtend 9 uur. Wij ervaren heel veel problemen met werken. 

we zouden graag willen weten wat de stand van zaken is omdat we andere dingen anders moeten gaan plannen

LiesbethDemming
CONTRIBUTOR ***
door LiesbethDemming

Ervaart iemand ook nog steeds problemen met Flex Benefits? Sommige medewerkers krijgen daar nog steeds de stekker.

Han Niesten
CONTRIBUTOR ***
door Han Niesten

@Katinka te Booy SelfService werkt weer naar behoren. Fijn dat het opgelost is. Er wordt slechts één klein issuetje nog gemeld; het openen van de historie in de te-doen-lijst (klikkenop het plus-tekentje) duurt enkele seconden. Dat ging voorheen sneller.

Medewerkers