Minun alueeni
Apu

Salasanan vaihtaminen

tekijä Niklas Merikallio (Päivitetty ‎31-08-2022 11:46 tekijä Jenni Syrjämäki VISMA )
  • Miten käyttäjätunnuksen salasana vaihdetaan? 
  • Olen unohtanut salasanani enkä pääse enää kirjautumaan Fivaldiin. Mitä teen?
  • Olen ympäristömme pääkäyttäjä. Unohdin salasanani enkä pääse kirjautumaan Fivaldiin, vaan ohjelma ilmoittaa käyttäjätunnuksen olevan lukittu. Mitä teen?
1 VASTAUS1
Accepted solution
Niklas Merikallio
VISMA

tekijä Niklas Merikallio (Päivitetty ‎31-08-2022 11:56 tekijä Jenni Syrjämäki VISMA )

Jos käyttäjätunnus on Connect-tunnus:

Käyttäjä/pääkäyttäjä pystyy itse resetoimaan oman salasanansa Fivaldin kirjautumissivun "Unohditko salasanasi?" -toiminnon kautta, jolloin salasanan vaihto-ohjeet saa ko. sivulla annettuun sähköpostiosoitteeseen. "Unohditko salasanasi?" -toiminnon saa näkyviin, kun Fivaldin kirjautumissivulla syöttää ensin Sähköposti-kenttään sähköpostiosoitteensa ja painaa Seuraava-painiketta:

JenniSyrjmki_0-1654588921104.png

JenniSyrjmki_1-1654588930448.png

Salasanan vaihtolinkki lähtee annettuun sähköpostiin, kun on ruksattu kohta ”En ole robotti” ja sen jälkeen painettu ”Nollaa salasana” -painiketta:

JenniSyrjmki_0-1661935231560.png

Jos käyttäjätunnus ei ole Connect-tunnus (eli käytössä on vanha kirjautumistapa):

Mikäli käyttäjätunnusta ei ole vielä muunnettu Connect-tunnukseksi (eli käytössä on sähköpostiosoitteella kirjautumisen sijaan edelleen ns. vanhan mallisella Fivaldi-tunnuksella kirjautuminen) suosittelemme ensisijaisesti kääntymään asiassa ympäristön pääkäyttäjän puoleen. Pääkäyttäjä voi vanhan mallisten tunnusten kohdalla muuttaa muiden käyttäjien salasanat sekä poistamaan myös mahdolliset käyttäjätunnusten lukitukset Fivaldin Palvelunhallinnassa tämän ohjeen mukaisesti.

Jos ympäristössä ei ole muita pääkäyttäjiä (eli sellaisia käyttäjiä, joilla on pääsy Fivaldin Palvelunhallintaan) ja ainoan pääkäyttäjän vanhan mallisen tunnuksen salasana on unohtunut, vaatii salasanan vaihtaminen yhteydenoton Visman sovellustukeen. Sovellustuen toimesta käyttäjälle lähetetään sähköposti tai tekstiviesti, joka sisältää linkin sivustolle, jonne syötetään sovellustuesta saatava vahvistuskoodi. Koodin syöttämisen jälkeen pääsee pääkäyttäjä määrittelemään itselleen uuden salasanan.

Tarkemmat tilannekohtaiset ohjeistuksemme Visma Connectiin liittyen löydät täältä.

Sinulla ei ole yhtään suosikkia valittuna.