Mine områder
Hjelp
Mamut One
Mamut One Mamut One expand navigation
Merete Nerdal
CONTRIBUTOR *

Scanne/godkjenne faktura i Mamut

av Merete Nerdal

Hei!

 

Jeg er ny i firmaet, og ønsker å få til scanning og elektronisk godkjenning av inngående faktura/kreditnota. Jeg er ikke så kjent i Mamut, men veldig godt kjent med Visma. Er dette noe som er enkelt å få til i Mamut Enterprise, eller er det enklere å oppgradere?

 

Mvh

Merete 

9 SVAR 9
Henrik Horn
VISMA

av Henrik Horn

Hei Stein,

 

nei ikke så mye nytt å komme med her. Det ligger to integrasjoner planlagt først dette året til helt andre type Visma.net tjenester først. Så helt konkret kommer det trolig ikke i år eller begynnelsen av neste år. Dersom godkjenningsflyt med regler (avdelingsledere, beløpsgrenser osv) er viktig for dere bør dere kanskje begynne å se på Visma.net Financials som også støtter dette gjennom apper til smartmobiler. Si gjerne ifra om du vil ha litt mer informasjon om dette systemet.

 

mvh

 

Henrik Horn - Visma Mamut

 

Stein Haugen
CONTRIBUTOR **

av Stein Haugen

"Det vil ikke være noen godkjenningsmekanikk i dette, så dette er utelukkende for tolkning/scanning. Godkjenningsflyt som for eksempel en integrasjon til Visma.net Approval ligger lengre frem i tid, og det har vi ikke noe tidsperspektiv på per i dag."

 

Er det lagt noen nye planer for dette?

 

Mvh Stein Haugen

Henrik Horn
VISMA

av Henrik Horn

Hei,

 

vil bare informere om at versjon 19 av Mamut er nå lansert, som har støtte for å koble seg til Visma Autoinvoice sin skanning og tolketjeneste.

 

Se mer på nyheter for versjon 19 av Mamut for detaljer. Håper at dette kan være noe som er til nytte for dere som har savnet skanning i Mamut uten å måtte bruke en tredjeparts løsning.

 

mvh

 

Henrik Horn - Visma Mamut

Henrik Horn
VISMA

av Henrik Horn

Hei Jostein,

 

det er slik at PaperLess har selv laget en integrasjon mot Mamut. Vi kjenner ikke umiddelbart til noe problem med denne, men det er nok noe PaperLess kunne svart bedre på enn oss da de mottar all support på PaperLess produktet. PaperLess dytter sånn sett kun bilagsinformasjon inn i Mamut og all annen håndtering av scanning/tolkning/flyt håndteres av det systemet og ikke Mamut.

 

mvh

 

Henrik Horn - Visma Mamut

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei, det er ikke noe problem å benytte PaperLess som skanning/tolkning/attestasjonsflyt/overføre bilag til regnskap i Mamut?

Henrik Horn
VISMA

av Henrik Horn

Hei,

 

i og med at det ikke foreligger noe godkjenningsflyt i Mamut i det hele tatt har jeg ikke noe forslag for Mamut sin del, men med tanke på at du i en annen tråd etterlyser logistikk funksjonalitet som foreligger i Visma.net og godkjenning er en av kjernefunksjonene i Visma.net bør du kanskje vurdere en overgang til det, ihverftall være klar over mulighetene. Jeg ser da at din kontaktperson hos oss er Benedicte Harkin, så jeg ber henne ta kontakt med dere.

I Visma.net har du da mulighet til å sette opp godkjenningsflyt med flere parametre, samt at godkjennere kan benytte App til smarttelefon for godkjenning (Visma Mobile Manager). Så dersom dette er kombinert med Autoinvoice for elektronisk fakturahåndtering, og du har satt opp leverandørene dine rett i systemet, kan du få automatisk bokføring av leverandørfaktura uten å gjøre noe som helst annet enn å godkjenne via mobil appen.

 

mvh

 

Henrik Horn - Visma Mamut

Merete Nerdal
CONTRIBUTOR *

av Merete Nerdal

Ok, takk! Men hva vil du da anbefale at jeg tar i bruk for å oppnå elektronisk godkjenningsflyt? Dette er den viktigste biten for meg, da jeg sitter i Norge og godkjenner sitter i Dubai...

Henrik Horn
VISMA

av Henrik Horn

Hei Ragnhild og Merete,

 

scanning og tolkning er planlagt til Mamut versjon 19.0 som per nå ligger ann til å komme til slutten av Oktober. Jeg vil pressisere at det er planlagt, og det er ingen garanti da dette kan bli påvirket av andre prioriteringer.

Det vil da fungere slik at Visma Autoinvoice tjenesten vil ta imot fakturaen enten per epost eller per post, scanne/tolke/håndtere den og levere den som en elektronisk faktura til din Mamut. Der kan du da bokføre den fra Mamut Online, slik du i dag kan for fakturaer du mottar elektronisk via EHF formatet for eksempel. 

Det vil ikke være noen godkjenningsmekanikk i dette, så dette er utelukkende for tolkning/scanning. Godkjenningsflyt som for eksempel en integrasjon til Visma.net Approval ligger lengre frem i tid, og det har vi ikke noe tidsperspektiv på per i dag.  

 

mvh 

Henrik Horn - Visma Mamut

 

 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Jeg har samme behov som deg. Jeg er blitt fortalt at den delen av visma autoinvoice som gjelder godkjenning skal bli tilgjengelig for mamut også, det hadde vært greit å få en dato for dette. Ellers finnes det 3. partsleverandører som Compello, jeg landet på det blir for mye styr hvis det kommer en visma-løsning snart uansett som kan brukes med mamut.

Jeg tror dessuten det er mulig med skanning uten tolk/ godkjenning men det har ikke så mye hensikt i mitt tilfelle.

Det ble litt tipping fra meg, så jeg håper noen fra Mamut kan si noe om tidsperspektivet for når godkjenning blir tilgjengelig.