Mine områder
Hjelp

Integrasjon/synkronisering VC - SpeedyCraft

av Cathrine Sirevåg Andreassen

Hei

Hvordan virker det med hensyn til synkronisering tilbake til SpeedyCraft fra Visma. Varer (autofakt, inngående faktura eller manuelt innlagt materiell) og andre kommentarer som er lagt inn på ordren direkte i Visma Contracting?

Jeg trodde at dette skulle bli oppdatert på ordren i SC når nettbrettet ble synkronisert? Jeg spurte Devinco om det samme og fikk følgende svar:

 

Dette varierer veldig. Slik jeg har forstått det så er det ikke mye automatikk i akkurat dette. Dvs at endringer på ordrenivå i Visma ikke vil bli sendt til SpeedyCraft uten at man eksporterer ordren på nytt. Det samme gjelder varer og materiell. Det er mulig at Visma har mer informasjon ang. dette da de har laget integrasjonen og det er mulig at det finnes innstillinger for dette som jeg ikke vet om.

 

 

 

 

 

 

7 SVAR 7

av Anne Haagensen

Hei igjen!

Jeg har meldt fra til utviklingsavdelingen som skal prøve å få testet dette i løpet av uken.

av Cathrine Sirevåg Andreassen

Hei igjen

I følge mine kollegaer har dette skjedd ved flere tilfeller at de varer som er lagt inn på ordren via håndterminla ikke kommer på ordren i SpeedyCraft.

Vet du hva dette kan syldes?

Brudre dette bli tatt opp med Devinco?

Godkjent løsning
Anne Haagensen
VISMA

av Anne Haagensen

Hei igjen!

Med håndholdt mente jeg de som benyttes mht. SpeedyCraft
Men, ser at du spør vedr. håndterminaler.
Varer som er registrert med håndterminal mot ordre som er overført til SpeedyCraft, skal varer også bli overført til SpeedyCraft.

av Cathrine Sirevåg Andreassen

Hei

Det forstod jeg ikke....."a. Om bestilt fra håndholdt vil varene allerede være registrert der"

Hvor der? i VC?

Altså de varer som er lagt inn via Hånholdt som seddel og har opprinnelse HTerm blir ikke synkronisert til SC?

Godkjent løsning
Anne Haagensen
VISMA

av Anne Haagensen

Hei igjen!

1) Varer fra autofakt blir overført fra VC til SpeedyCraft så lenge faktura ikke er merket som «Bestilt fra håndholdt»
    a. Om bestilt fra håndholdt vil varene allerede være registrert der
2) Materiell og timer som registreres manuelt i VC mot en ordre overført til SpeedyCraft vil automatisk overføres dit
3) Ordreopplysninger som automatisk overføres fra VC til SpeedyCraft hvis endring:
    a. Tlf mobil
    b. Tlf arbeid
    c. Email
    d. Deres ref
    e. Ekstern ref
    f. Ordrereferanse (ny i 5.30)
    g. Arbeidssted navn
    h. Arbeidssted adresse
    i. Postnummer og poststed
    j. Ordrebeskrivelse
    k. Fakturatekst

av Cathrine Sirevåg Andreassen

Hei

Begge disse er satt på hos oss, men vi opplever stadig vekk at varer som er lagt inn på ordre via håndholdt terminal/scanner på lageret ikke kommer inn på SC på nettbrettet, men det legger seg på ordren i VC. Hva er årsaken til at disse varene ikke legger seg på ordren i SC på nettbrettet?

Vi har på haken for meteriell som beskrevet over.

Cathrine

 

Godkjent løsning
Anne Haagensen
VISMA

av Anne Haagensen

I Visma Contracting under Ordre-SpeedyCraft-Instillinger (Må være systembruker), kan man velge om timer og/eller materiell som registreres i Contracting skal sendes til SpeedyCraft.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"