Mine områder
Hjelp
Hilde Leren
CONTRIBUTOR *

Rapport av tilbakemeldingen fra a-melding

av Hilde Leren

Hei.

Er det mulig å skrive ut en rapport av tilbakemeldingen fra a-melding ?

2. spørsmål: Er det mulig å kjøre bare årsavslutning på lønn 2014 eller må jeg vente til regnskap er klar ?

 

 

2 SVAR 2
Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

1.
Det er mulig å hente den opp og skrive den ut.
Den er lagra som ei tekstfil, men den er ikke formatert på samme måte som «trestrukturen» som vises på skjermen og har derfor et mer «kryptisk» utsende.
Fila ligger på dataområdet (ofte P:\Contracting\Data) og heter f.eks. «Tilbakemelding_2015-Januar-1_000.txt» hvor «2015-Januar-1» er meldings-ID og «000» er eventuelt klientnummer (alltid 000 hvis man ikke bruker klienter).

NB! For å lagre tilbakemelding må det krysses av for "Lagre til tesktfil" før tilbakemelding hentes.

 

Godkjent løsning
Anne Haagensen
VISMA

av Anne Haagensen

Hei!

1. I siste versjon 5.31.02 lagres tilbakemeldingen som en tekstfil.  Man kan da gå inn i Lønn-Periodiske lister-A-Melding, velge aktuell måned og trykke på "Hent tilbakemelding" utn å måtte hente fra Altinn på nytt.  Da har du tallene klare på skjermen med en gang.  Det er ingen utskriftsmulighet pr. dags dato av denne, men du kan ta en skjermdump/prtScn. 

2. Det er ikke årsavslutning på lønn.  Man oppretter nye lønnskjøringer på nytt år. 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"