Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Automatisk lagre oppdatert Excel saldobalanse

av Anonymous

Er det mulig å få Visma Global (v9) til å lagre oppdaterte saldobalanser som Excel-fil på pc eller server ved endringer, eventuelt ved gitte intervall? Vi har en god del selskaper, og det hadde vært veldig greit å alltid ha oppdaterte saldobalanser på alle selskaper liggende samlet på et sted på serveren, uten å måtte gå inn i hver klient og hente ut utskrift for så å lagre de. 

Vi bruker saldobalansene til en del avstemminger på tvers av selskapene, og ved å alltid ha oppdaterte saldobalanser liggende, som vi kan hente til andre Excelark ved hjelp av makro'er vil vi kunne automatisere dette litt mer.

1 SVAR 1
Ørjan Myhr
PARTNER

av Ørjan Myhr

Så langt jeg vet kan ikke Global gjøre dette i standard. Men Global har noen gratis excel ark som du kan finne under nedlastninger her på forumet. I de excelarkene kan du hente ut tal direkte fra Visma. Det skal eksistere slike ark for å hente ut for flere klienter samtidig, men mulig du må ha lisens da på integrasjon. Evt finnes det eksterne rapporteringssystem som kan gjøre dette på en veldig god måte. Siste alternativ er å sette på en sql jobb som gjør en spørring og legger ut resultatet på en fil med jevne mellomrom. 

Mvh Ørjan Myhr, Proplan AS Stavanger
Mobil 98260908
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"