for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
Hei
Når jeg har registrert permitterte ansatte og kjører rapporten "A-melding permisjoner" kommer de som er 100% permittert opp som permitterte, men de som er 50% permitterte kommer som på "velferdspermisjon".
Har dette noen praktisk betydning for A-meldingen jeg nå skal sende inn for å rapportere endring i ansattopplysning?
Løst! Gå til løsning.
Hei,
Da høres det ut som det er valgt feil kode eller feil arbeidsstatus på de ansatte som er 50% permittert. Disse skal også komme med beskrivelse Permittering i A-meldingen og med riktig prosent.
Kontroller hva som står under Arbeidsforhold / Arbeidsstatus hvis dere sender opplysninger fra ansattkortet.
Kontroller hvilken fraværskode som er brukt under Fravær / Fraværstillfeller hvis dere sender opplysnigner fra fraværsregistreringen.
Hvis du sender inn sånn som det fremkommer hos deg på "A-melding permisjoner" blir de som er permittert 50% meldt inn med feil arbeidsstatus, så dette må korrigeres.
Du kan lese mer om permittering i Visma Lønn her
Mvh Renate,
Visma HRM support
Takk for svar!
Jeg måtte få litt support fra firmaet som leverer lønnsprogrammet til å registrere riktig, og under "arbeidsstatus" står de oppført som 5 "permisjon uten lønn" med permitteringsprosent 50. Hvor kan feilen ligge?
5-Permisjon u/lønn er ikke riktig
Du må bruke 6- Permittert u/lønn
Karenlyst allé 56
0277 Oslo, Norge
Email: kundesenteret@visma.comCopyright © 2022 Visma.com. All rights reserved.