Mine områder
Hjelp
Michael7
CONTRIBUTOR **

Leverandøropplysninger - flytte info fra "Generell informasjon" til "Leverandøropplysninger"

av Michael7
Status: Åpen Idé

Hos oss benytter vi flere leverandører per varenummer. Da får vi under fanen "Leverandøropplysninger" flere linjer der én er satt som standard leverandør. 

 

Det jeg etterlyser her er at enkelte opplysninger som kun ligger på "Generell informasjon" flyttes over til "Leverandøropplysninger" som:

 

1. Opprinnelsesland - Dette varierer hos oss, da man kan gjøre støttekjøp på produkter i andre land. Når man da tar i bruk "Opprinnelsesland" på blanketter, kan dette bli feil hvis man bruker en mengde fra en annen leverandør. 

 

2. Målenhet - Her kan det være forskjellig forpakningsstørrelser per leverandør. Man endrer ikke på basisenheten, men man kan legge inn leverandørspesifikk salgs- og innkjøpsenhet med en eget antall. F.eks. har en støtte-leverandør et annet antall i esken/pallen enn hoved leverandør.

 

Hvordan skal dette bli gjort i praksis, for dem som ønsker å bruke dette?

Begge punkter kan aktiveres/deaktiveres enkelt ved å ha en på/av-hukningsboks som sier "bruk standard" på hver leverandør i "Leverandøropplysninger".

 

Når skal dette slå inn?

Dette kan f.eks. endres i salgsordren ved å bytte Leverandør-ID (SOLine.POVendorID), eller at dette automatisk slår inn der saldo tilsier at man går over til et parti fra en ny leverandør. 

Michael7_0-1714380600493.png

 

 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"