for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
Hei.
I november 2017 kom skatteetaten med uttalelse om tolkning av skattefri kostgodgjørelse. Arbeidsgiver skal nå vurdere hver enkelt arbeidstaker og den aktuelle reisen for å avgjøre om reisen blir skattepliktig eller skattefri.
Vi har da sett på arbeidsinstruksene til våre ansatte, og kommer frem til at en del selgere har i sin normale arbeidssituasjon å reise rundt til kunder innenfor et angitt geografisk område. Når disse selgerne krever diett på slike reiser uten overnatting, så er det å anses som skattepliktig diett.
Det hender at disse selgerne er på reiser uten overnatting, ikke kundebesøk, men f.eks kurs/ infomøter. Diett for denne type reise vil da være skattefritt for selgerne.
Finnes det en løsning i visma.net expense som hånderer dette? Jeg har ikke klart å finne det og vår forhandler mener at det ikke finnes en løsning i Expense på dette. Det har tross alt gått 4 måneder siden dette trådde i kraft...
Det må bli slik at brukerne selv velger om reisen blir trekkpliktig eller ikke. Det blir feil å sette opp brukerne på ulike grupper (grupper for trekkfritt og grupper for trekkpliktig)
Håper vi får høre om dere holder på med en løsning, eller om dere venter/håper på at skatteetaten skal snu på dette.
Du må være en registrert bruker for å legge til en kommentar her. Hvis du allerede er registrert, vennligst logg inn. Hvis du ikke har registrert deg ennå, kan du registrere deg og logge inn
Karenlyst allé 56
0277 Oslo, Norge
Email: kundesenteret@visma.comCopyright © 2022 Visma.com. All rights reserved.