avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Integrasjon med Tripletex Lønn - ofte stilte spørsmål

16-03-2021 14:32
  • 0 Svar
  • 0 Liker
  • 343 Visninger

Denne artikkelen er under utvikling - spør gjerne i kommentarfeltet om du har spørsmål som ikke er besvart her.

Må jeg registrere fagsystemID og passord på nytt i Tripletex?
Ja, det må du. Se fremgangsmåten i Tripletex her (krever innlogging): https://tripletex.no/execute/docViewer?articleId=24&languageId=0

Jeg har gått over til Tripletex Lønn midt i en termin, hva gjør jeg med skatt og arbeidsgiveravgift?

Arbeidsgiveravgift og skattetrekk betales per termin. Man må derfor gjøre en manuell korrigering i den første terminen i Tripletex. Man må da hente beløpene fra sitt gamle regnskapssystem og korrigere beløpene til innbetaling i første termin i Tripletex-kontoen.

Jeg har gått over til Tripletex lønn midt i året, hva gjør jeg med lønnshistorikken og opptjente feriepenger fra begynnelsen av året?

Hvis man begynner å føre regnskap i Tripletex midt i året, så kan man registrere "historiske lønnsbilag" før åpningsbalansen med lønnsinformasjon for periodene hittil i år. Dette gjør man for at verdier og feriepenger skal bli riktig for året, og for at denne lønnsinformasjonen skal komme med på lønnssammenstillingen til de ansatte for inneværende år.
I tillegg legger man inn opptjente feriepenger for fjoråret i de ansattes arbeidsforhold, mens feriepengene for inneværende år da vil oppdateres med det historiske lønnsbilaget.
Har man derimot begynt å bruke Tripletex fra årskiftet (01.01.XX) legger man kun inn opptjente feriepenger på de ansatte under arbeidsforhold og "opptjente feriepenger". Her legger man inn opptjeningsår, grunnlag og beløp/feriepenger til utbetaling.
Historiske lønnsbilag vil ikke påvirke regnskapet. Det historiske lønnsbilaget vil kun påvirke lønnsregnskapet. Lønnsinformasjonen fra det historiske lønnsbilaget blir inkludert på lønnssammenstillingen til de ansatte.
Historisk lønnsbilag registreres under "Lønn/Lønnsinnstillinger" i hovedmenyen, under avsnitt "Historisk lønnsbilag".
Merk:
Man må ikke registrere feriepengegrunnlaget under arbeidsforholdet på de ansatte for samme år som det historiske lønnsbilaget. Da vil feriepengegrunnlaget bli doblet.
Vær også oppmerksom på at informasjon om opptjente feriepenger, som registreres under arbeidsforholdet på de ansatte, ikke påvirker lønnsammenstillingen.

Bidragsytere
Aktuelt brukertips