Mine områder
Hjelp

Integrasjon med Tripletex lønn

22-12-2020 22:33 (Sist oppdatert 22-12-2021)
  • 5 Svar
  • 0 liker
  • 26999 Visninger

Integrasjonen med Tripletex Lønn må benyttes dersom du skal kjøre lønn i Mamut i 2022. Firmadatabasen må være opprettet med Mamut Standard eller NARF Utvidet kontoplan som valgt kontoplan.

 

Det medfører ingen ekstra kostnader ved aktivering og bruk av Tripletex lønn integrasjonen i Mamut. Dessverre vil du via integrasjonen ikke ha tilgang til all den smarte funksjonaliteten som Tripletex tilbyr, som f.eks mobile applikasjoner (timeregistrering, reiser og/eller utlegg). 

Hvis dette er noe ditt firma har behov for anbefaler vi at du tar kontakt med salg (telefon 21 49 25 20) for en uforpliktende prat for å få mer informasjon om funksjonalitet og priser ved bytte av system fra Mamut til Tripletex.

 

NB: Expense vil ikke kunne lenger brukes med Mamut etter at integrasjonen er satt opp.

 

Start integrasjonen med Tripletex lønn:

Tripletex lønn.jpg

 

  1. Gå til fokusområdet Tripletex Lønn eller Vis - Tripletex Lønn.
  2. Klikk Aktiver Tripletex Lønn
  3. Klikk Start for å starte aktiveringsveiviseren

 

Aktiver Tripletex Lønn.jpg

 

I aktiveringsveiviseren skal du gå gjennom følgende punkter:

 

  • Brukere
  • Firmainnstillinger
  • A-melding
  • Virksomhetsnummer
  • Ansatte
  • Overfør data til Tripletex Lønn
  • Passord for statusrapport *
  • Aktiver Tripletex Lønn

* Merk: Vær oppmerksom på at passordet ikke kan gjenskapes så det er viktig at du noterer/husker det.

Vedlagt denne veiledningen finner du en PDF-dokumentasjon, der får du en full oversikt over hva du skal gå gjennom i hvert trinn for at aktivere integrasjonen.

 

Dersom du får feilmeldingen ‘Det finnes en annen konto med dette organisasjonsnummeret

ta kontakt med support på tlf 22 83 60 00 eller 


Hva skjer når aktivering av integrasjon er fullført?

Når aktiveringen er fullført kan du åpne og logge inn på Tripletex Lønn. Klikk her for informasjon om innlogging til Tripletex lønn ved integrasjon fra Mamut

 

I Tripletex.no vil du oppe til høyre side i vinduet kunne klikke på Spørsmål-ikonet for å få opp Hjelp og Support. Der kan du lese veiledninger om lønnsmodul og funksjonalitet i Tripletex.

 

Manuell overføring av data fra Mamut til Tripletex lønn:

 

Eksport til Tripletex lønn.jpg

 

Ved aktivering av integrasjonen vil du i et av trinnene overføre data fra Mamut til Tripletex Lønn. Hvis du etter aktivering av integrasjon har behov av å få overført nye avdelinger, prosjekter og konti som ikke tidligere er overført til Tripletex lønn kan dette gjøres i Mamut via Fokusområdet Tripletex Lønn og knappen Eksporter til Tripletex Lønn eller via Vis- Tripletex Lønn- Eksporter til Tripletex lønn.

 

Import av bilag fra Tripletex Lønn:

Når lønnsutbetalingen er avsluttet i Tripletex lønn, kan du importere lønnsbilaget til Mamut.

Gå til fokusområde Tripletex Lønn og klikk på Importer lønnsbilag fra Tripletex Lønn eller gå til Vis - Tripletex Lønn - Importer lønnsbilag fra Tripletex Lønn.

 

En liste over bilag som ikke tidligere er importert og bokført i Mamut vises. Klikk Import for å importere bilagene til Mamut.

 

Bilagene kan importeres til bilagsregistreringen eller til hovedbok i Mamut og du vil se status for import nederst i importvinduet. Ved import til bilagsregistrering, gå til Vis - Regnskap - Bilagsregistrering for å overføre bilagene til Hovedbok.

 

Finn bilagene i bilagsregistreringen:

Benytt denne fremgangsmåten hvis bilagene ikke vises i bilagsregistreringen etter importen.


Bilagsregistrering.jpg

 

Gå til Brukerinnstillinger i bilagsregistreringen.

Velg fanen Funksjoner.

Klikk på knappen for Vis alle bilag for alle brukere.

Nå kan den innloggede bruker hente bilagene i bilagsregisteret.

Kommentarer
Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous

Is anyone else having problems with this?

I started the process and got my first Mamut support reply on 28th April. I have had several error messages and the last reply that I got was 11th May. No contact from mamut support and no idea about how long the process will take.

When can I expect to start using Tripeltex lønn?

I had been thinking of converting the whole system from mamut to Tripletex - but I am not sure about it now.

Siv J. Nilsen
CONTRIBUTOR ***
av Siv J. Nilsen

Hei!

Når jeg skal aktivere får jeg en feilmelding.

 

Verdien kan ikke være null.

Parameternavn: source

ved system.data......

ved MBS...... osv.

 

Hvordan løser jeg dette?

 

mvh. Siv-Jorunn Nilsen

 

aleksandra haneczko
CONTRIBUTOR *
av aleksandra haneczko

Hei,

 

Jeg har fått samme feilmelding. Hvordan løste du det @Siv J. Nilsen ?

 

mvh Aleksandra

Siv J. Nilsen
CONTRIBUTOR ***
av Siv J. Nilsen

Aleksandra, sjekk disse punktene:

- alle ansatte er lagt inn med startdato, sjekk også inaktive ansatte
- kanskje dere har en inaktiv ansatt som mangler sluttdato?
- lønnsansiennitet og siste dato for stillingsprosentendring er lagt inn
- lønnssatser, om det kanskje finnes duplikater blant dem og noen ikke er lagt med "til dato". Lønnssatser finner dere under vis - lønn - personalregister - lønn - lønn - satser. Den aktuelle gjeldende lønnen skal stå "åpen" uten "til dato". Men alle eventuelle utgåtte satser må registreres med "til dato".
 
mvh. Siv-J.Nilsen
Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous

Hei

Jeg har registret lønn i tripletex og sendt a-melding men jeg ikke klarer å hente tilbakemelding fra Altinn som jeg kunne i Enterprise lønns-module.

A- meldingen er godkjent. Når jeg trykker på "Hent returmeldinger" meldingslogg er generert men kan ikke se på "returmeldingen". Ønsker å vite bankkontonummer for betaling av skatt og AGA. 

Bidragsytere