Mine områder
Hjelp

Jeg får meldingen 'Finner ingen trekkordning i ansattregisteret' når jeg skal føre Diverse trekk

03-10-2006 09:00 (Sist oppdatert 26-10-2018)
  • 0 Svar
  • 0 liker
  • 851 Visninger

Jeg taster inn lønnsartnummeret for Diverse trekk (910, 915 eller 916) i lønnsregistreringen, men får meldingen 'Finner ingen trekkordning i ansattregisteret'.

 

Dette skyldes, at du enten ikke har lagt inn informasjon om trekket i Personalregisteret, eller at informasjonen ikke er korrekt fyllt inn.

 

Velg Vis - Lønn - Personalregister - Lønn - Andre trekk.  For at trekket skal bli beregnet riktig må du legge inn tall i feltene Totalt trekkbeløp og Restbeløp. Og enten Trekkprosent eller Fast trekkbeløp.

 

Eksempel: 

Du skal trekke den ansatte 200 kr i måneden for kantine.

 

Tast inn følgende:

Totalt trekkbeløp: 2400

Fast trekkbeløp: 200

Restbeløp: 2400

 

Før en lønning med Diverse trekk. Det vil da bli beregnet et trekk på kr. 200. Hvis du går inn i Personalregisteret etterpå vil du se at Restbeløp har blitt endret til kr. 2200.

 

Ønsker du ikke at opprette en fast trekkordningen i Personalregisteret kan du klikke OK til meldingen Finner ingen trekkordning i ansattregisteret i lønnsregistreringen, og etterpå taste ønsket trekkbeløp i kolonnen A-pris i lønnsregistreringen med negativt fortegn.

 

Bidragsytere