Mine områder
Hjelp

Still spørsmål i et diskusjonsforum

22-02-2018 09:32 (Sist oppdatert 23-09-2022)
  • 0 Svar
  • 1 liker
  • 3731 Visninger

Hvordan stiller jeg et spørsmål?

  1. Logg på Visma Community
  2. Gå til det diskusjonsforumet du vil skrive et innlegg i, og klikk på lenken Start en tråd.
  3. På siden Start en tråd er det et felt for Emne og et for Innhold.
  4. Skriv inn en tittel på innlegget ditt i det første feltet, Emne. Dette er den eneste delen av innlegget som vises på diskusjonsoversikten, så prøv å gi innlegget en klar og konsis tittel.
  5. Skriv inn innlegget i det andre feltet, Innhold. Skriv inn informasjon om innlegget her. Hvis du skriver om et teknisk emne, er det lurt å inkludere all relevant informasjon angående spørsmålet ditt i teksten. Du kan også legge til vedlegg.
  6. Du kan klikke på Forhåndsvisning for å se hvordan innlegget vil se ut i diskusjonsforumet.
  7. Når du er fornøyd, klikker du på knappen Publiser.
  8. Innlegget ditt legges ut i diskusjonsforumet, og alle andre i området vil kunne lese det.

Legg til kategorier og/eller tags for å tydelig vise hva innlegget ditt handler om.

 

TomasTorbjrnsen_0-1663929553566.png

 

TomasTorbjrnsen_1-1663929632504.png

 

Hvordan svarer jeg på et innlegg?

  1. Bruk Svar-knappen i et innlegg for å skrive et svar til innlegget.
  2. Når du svarer på et innlegg, blir emnefeltet fylt ut automatisk. Du kan endre det hvis du ønsker det.
  3. Du kan bruke knappen Siter for å lime meldingen du svarer på, inn i teksten i svaret ditt.
  4. Når du legger inn et svar, blir innlegget lagt til i den eksisterende tråden. Det opprettes ikke en ny tråd.

Hvordan få varsel på om det kommer svar?

  • Har du vært innvolvert i diskusjonstråden, abonnerer du automatisk og får en epost-varsling om du ikke har deaktivert det.
  • Har du ikke vært innvolvert i tråden, kan du velge å abonnere. Les mer her.

 

Markere svar som løsning

Les dette tipset om hva markert som løsning betyr og hvordan det fungerer.

 

Aktuelt brukertips