Mine områder

Logg inn for å legge til dine favorittområder
avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
(updated by Fredrik Eskeland MODERATOR ‎18-10-2018 14:54 )
Bjørn Erik Dørre
  • 1 Svar
  • 1 Liker
  • 2412 Visninger

Visma eAccounting tar i bruk Norsk standardplan 4102, det vil si at det ligger inne en del kontoer ved oppstart. Hvis man ønsker kan man legge til egne kontoer eller redigere det som er på følgende måte:

Hvordan legge til en ny konto:

Gå til innstillinger og velg kontoplan. Her vil du får en oversikt over alle kontoer som ligger inne i ditt system. Her kan du også velge å vise eller skjule kontoer som er satt som inaktive.

kontplan.JPG

For å opprette en ny konto trykker du må den grønne knappen for "ny konto" oppe til høyre. Du vil da få opp en meny hvor du må angi et kontonummer som ikke allerede er i bruk og et navn på kontoen. Her velger du også hvilken mva-kode som skal settes på kontoen.  

ny konto.JPG

Importere kontoplan:

Det er også mulig å importere en egen kontoplan sålenge man har denne som CSV-fil. For å gjøre dette må man gå til innstilinger - import og eksport.

For mer info se: 

Hvordan eksportere og importere kontoplan 

import kontoplan.JPG

Bidragsytere
Kommentarer
CONTRIBUTOR *

Jeg er ny kunde og fant ikke bilagstekst i regnskapet / rapportene som regnskapsfører hadde lagt opp til

Det var flere som søkte på samme og da ga Visma representant opplydninger om en snakke boble i bilagsheadingen
ved leverandørfakturaer.  Denne kunne man serere slå av.

For bruk av regnskapsrapporter og utdrag er informasjon viktig for å finne frem og forklare.

Det gjenstår for meg å se hvordan "bilagsteksten" og "snakkeboblen" kommer frem i de forskjellige regnskapsrapporter.