avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"
(updated by Wenche_Jacobsen VISMA ‎15-10-2019 21:06 )
Mari Barlund
  • 3 Svar
  • 1 Liker
  • 474 Visninger

Visma.net Calendar har en rekke forhåndsdefinerte koder.  Som standard har alle ansatte mulighet til å registrere på alle koder. Du kan velge å endre på dette,  slik at alle eller utvalgte ansatte kun får tilgang til et begrenset antall koder ved registrering i Calendar. 

Opprett en tidsavtale

Det første du må gjøre, er å opprette tidsavtale(r) som definere hvilke koder som skal vises og ikke. Du kan opprette så mange tidsavtaler du ønsker, men du kan kun knytte en tidsavtale til hver ansatt.

Calendar | Innstillinger | Oppsett timekoder | Tidsavtale

Klikk på Legg til Tidsavtale for å opprette en ny tidsavtale.

Screenshot (10).png

Første gang du oppretter en tidsavtale, velger du Start med blank. Dersom du skal opprette flere tidsavtaler, kan du velge å kopiere fra en eksisterende tidsavtale.

Screenshot (11).png

Gi tidsavtalen et navn. 

Alle koder som er tilgjengelig vises på venstre side. Flytt koden den ansatte ikke skal ha tilgang til ved å merke kodene og klikke pil høyre. Koden flyttes da til høyre under Ikke mulig for ansatt å registrere på. Disse kodene blir skjult for den ansatte ved registrering i Calendar.  Klikk Lagre når du er ferdig. 

Knytte ansatte til tidsavtale

Når du har opprettet tidsavtale(r), må du definere hvilke ansatte som skal knyttes til hvilken avtale. 

Velg Calendar | Innstillinger | Innstillinger ansatt | Tidsavtale. Klikk på aktuell ansatt i listen og velg Endre. Velg tidsavtale for den ansatte og klikk deretter Lagre.

Screenshot (12).png

Administrator kan fortsatt registrere på alle kodene i Calendar. Den ansatte vil imidlertid kun se de kodene som er satt opp som Valgte koder i tidsavtalen. 

Kommentarer
CONTRIBUTOR *

Hei. Dette var et bra tips, men kan ikke se de forsvinner fra Employee appen ??

CONTRIBUTOR *

Hei igen. Må visst ha litt tålmodighet med appen. Da forsvant de fra appen ogsåSmilefjes glad

Hei

Dette fungert ikke så bra. Kodene som dukket opp var ikke de som jeg satt opp.