Mine områder
Hjelp
Nils Fossum
ACTIVE CONTRIBUTOR *

Forbedringsforslag ifm. abonnement på varslinger fra Community

av Nils Fossum

Hei,

 

Jeg liker å følge med via Community og har derfor skrudd på e-post varsling. Det jeg imidlertid har slitt med er at jeg får mange likelydende varsler og at jeg også får varslinger knyttet til fagområder/programvare jeg ikke lenger følger. Mengden varslinger kan også til tider være utfordrende og noen ganger uforståelig. Har jobbet litt med dette temaet i dag og tror jeg forstår systemet litt bedre nå enn for et par timer siden. Ute til høyre i Community har man "Mine områder". For meg er f.eks. "Visma.net Payroll" ett av ni områder jeg har lagt til under "Mine områder". Klikker man på et slikt område har man et valg for "Rediger abonnement". Her velger man sine kategoriabonnement og dermed hva som skal legge seg under "Mine abonnementer" under "Min profil". Da jeg tittet inn der i dag var det for meg 18 sider med ulike abonnement. Det jeg da fant ut er at slike varslingsabonnement ikke avsluttes automatisk om man velger å ikke lenger følge et fagområde/program. Så mitt forslag er derfor at dette skal henge bedre sammen slik at man også får slettet slike varslingsabonnement i det man velger å fjerne et fagområde fra "Mine områder". Ønsker også at Visma sørger for å få på plass en teknisk løsning som sørger for å stoppe distribusjonen av helt likelydende varsler.

 

Det jeg derfor gjorde nå i dag var å slette absolutt alt som lå under "Mine abonnement". Gikk så innom alle fagområdene jeg har under "Mine områder", klikket på "Rediger abonnement" og valgte å lagre for å få skrudd på nye varslinger. Håper denne manuelle ryddejobben vil føre til at jeg fremover bare varsles om mine utvalgte fagområder og at det kommer færre likelydende varsler. 

6 SVAR 6
Nils Fossum
ACTIVE CONTRIBUTOR *

av Nils Fossum

Jeg sliter fortsatt med å få fylt opp innboksen om brukertips for Huldt & Lillevik Lønn, et program jeg ikke lenger følger her på Community. Håper derfor dere kan bistå med å få slått av dette. Stusser også over hvorfor det kommer så mange helt likelydende varsler fra dere.

Nils Fossum
ACTIVE CONTRIBUTOR *

av Nils Fossum

Får spørsmål om svaret løste problemet. Trodde først det selv men ser jeg likevel har fortsatt å få varslinger om innlegg knyttet til Huldt & Lillevik og det skjønner jeg derfor ikke noe av. Så tør derfor ikke godta dette som en løsning enda.

av Tomas Torbjørnsen

Det var merkelig, ja. Vet du om det gjelder diskusjoner/idéer som du har deltatt i tidligere, eller er det nytt innhold, som f.eks ny nyhetsartikkel osv.? Dersom det gjelder innhold som du allerede har deltatt i, er nok det forklart med at du abonnerer på den enkelttråden siden du har deltatt i den selv. Hvis det er på nytt innhold må det være en bug av noe slag som gjør det. Kan du bekrefte eller avkrefte det? 🙂 

Mvh
Tomas Torbjørnsen/ Community Manager

Husk å trykke "godta som løsning" på svar som løser problemstillingen din, og gi gode svar en "like". Da hjelper du også andre som er i samme situasjon senere.

Nils Fossum
ACTIVE CONTRIBUTOR *

av Nils Fossum

Varslet kom som et brukertips i Huldt & Lillevik Lønn den 28.01.2022 kl. 11:49. Ref: _00D5J1RAia._5005JJH8wX:ref. Den innleder med "Vidar_Teknisk_Avd (VISMA) endret en artikkel i Brukertips i Huldt & Lillevik Lønn" og innlegget var om problemet med levering av lønnsslipper til microsoftadresser fra Cloud er løst.

Godkjent løsning
Tomas Torbjørnsen
VISMA

av Tomas Torbjørnsen

Hei, @Nils Fossum! Et eller annet som hadde krøllet seg til på brukeren din. Det så ut som om du fortsatt abonnerte da jeg gikk inn på f.eks diskusjon eller brukertips i Huldt & Lillevik, selv om du egentlig ikke abonnerte det da jeg gikk inn på forsiden av området. Jeg finner ingen forklaring på det utenom at det må være en bug, men jeg tvang gjennom en reset av det nå. Nå stemmer det overens, og jeg håper det står seg slik. Kontakt meg gjerne på DM her i Community om det skulle oppstå igjen, men det skal være løst 🙂 

Mvh
Tomas Torbjørnsen/ Community Manager

Husk å trykke "godta som løsning" på svar som løser problemstillingen din, og gi gode svar en "like". Da hjelper du også andre som er i samme situasjon senere.

av Tomas Torbjørnsen

Hei, @Nils Fossum! Tusen takk for innspillet ditt! Det jeg ser for meg nå er en slags popup med "vil du også skru av varslinger for disse?", eventuelt en annen form for påminnelse når, eller etter, du fjerner området blant "mine områder". Er vi på bølgelengde hvis jeg skal ta med den idéen videre? 🙂 

Ut ifra det du sier at du har gjort, skal du kun ha de varsling på de områdene du har satt opp. Et lite tips er å endre hvor ofte du får varslinger, slik at du eksempelvis kan lese deg opp på hva som skjedde i går eller denne uka.

Mvh
Tomas Torbjørnsen/ Community Manager

Husk å trykke "godta som løsning" på svar som løser problemstillingen din, og gi gode svar en "like". Da hjelper du også andre som er i samme situasjon senere.