Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Synkronosering

av Anonymous

Får ikke bunter over til VB

 

 

28 SVAR 28
Mone Nielsen
CHAMPION ***

av Mone Nielsen

vi har ikke ASP via Visma DI

så da lurer jeg på..... Må vi innstallere ny Sync hos oss?

(håper ikke alle har dratt på påskeferie 🙂 )

av Svein Holanger

Hei

Her må support hjelpe deg med å se hva som går galt.

 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Får følgende melding under synkronisering av betalinger:

"Innbetalinger til WEBFaktura

29 Payments found!

Unable to complete request. Internal error."

 

Betalte faktura ligger åpne i WebFaktura!

 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

hva må jeg gjøre nå da? 

legges det ut et nytt Sync Program?

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Feilen med overføring av Avdeling 0 er nå korrigert. Det vil si at synken skal fungere og buntene bli overført. 

av Svein Holanger

Hei

Be din Visma-partner om å eskalerer saken hos Visma. Dette skal dere ha hjelp til å løse.

Wilfred Karlsen
CONTRIBUTOR *

av Wilfred Karlsen

Vi har en kunde hvor web-faktura ikke har synkronisert siden i begynnelsen av februar!!

Sak meldt leveranfør og derfra Visma, purret gjentatte ganger, fungerer ikke!!

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Vi jobber med å korrigere problemer med sync mellom Visma DI og Webfaktura. Vi ønsker å installere ny versjon av sync så fort som mulig, men dette er stoppet midlertidig fordi den nye syncen krever adminrettigheter, og det kan være / er et problem i ASP miljø . Vi håper å ha en løsning på dette i løpet av dagen. 

I gjeldende sync har en del kunder fått problem med sync fordi det blir overført en avdeling 0, selv om avdeling ikke er benyttet i fakturaen som skal overføres. Dette er vi i ferd med å korrigere. 

Grunnen til at vi ønsker å installere ny sync, er at valideringen av XML-filer i Visma DI er blitt strengere, og at koder som tidligere ble godkjent på reskontro, ikke lenger er godkjent. Det fører til at bruker må inn og vedlikeholde bunter før oppdatering. 

Som sagt jobber vi med begge disse, og vi håper å ha en ny sync klar i løpet av dagen 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

hva skjer med sync for Visma DI?

av Svein Holanger

Send meg fakturanummer og klient, så kan jeg sjekke.

Liv Ingrid Nakken Øverås
CONTRIBUTOR ***

av Liv Ingrid Nakken Øverås

Jeg har en klient som har fakturert en faktura i dag, og så kommer ikke mva-beregning på fakturaen. Vet du hva dette skyldes?

 

av Svein Holanger

Hei

Ser at ved en feil er det mulig å komme tilbake til den gamle plattformen. Vi holder på å stenge den ned umiddelbart. Hvis dere logger dere på webfaktura.visma.net, så er dere sikre på å komme på riktig plattform. Vi sjekker om noen har sendt ut fakturaer fra den gamle plattformen og håndterer dem manuelt inn i den nye. Jeg antar at hvis dere går til webfaktura.visma.net, så vil dere se alle fakturaene igjen.

av Svein Holanger

Send meg navn på klient og andre detaljer, så skal jeg se på det. 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei!

Har en kunde på webfaktura hvor alle fakturaer er borte når det logges på i dag. Dette gjelder både når kunde logger på og vi som administrator. Kunden har brukt systemet ca en uke, kun etter oppgradering fra Visma, men nå er alt borte. Hva skjer?? Kundene og produktene er der fortsatt, men alle faktura er borte.... De faktura som er sendt pr i går, er synket mot VB. Dette er krise, og ber om snarlig svar fra Visma

Mone Nielsen
CHAMPION ***

av Mone Nielsen

Og hva vil det si?

vi bruker Visma DI..  må Syncen innstalleres på nytt?

 

av Svein Holanger

Hei

Visma DI-kunder vil trenge ny Sync.

For Business og Global så ha noen hatt problemer med brannmuren. Vi gjort endringer hos oss slik at det nå fungerer som før. 

Mone Nielsen
CHAMPION ***

av Mone Nielsen

Takk skal du ha Sissel Kjærnsbeck 🙂

da får vi saste på at vi får en ny beskjed når det er klart

Mvh Mone

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Jeg mottok denne mailen fra support i dag.

Hei

Ny synk vil bli publisert på Community i løpet av dagen.

Vi beklager på det sterkeste de problemer dere har hatt de siste dagene

Mvh Gunn

Visma DI-Support

Mone Nielsen
CHAMPION ***

av Mone Nielsen

Det hadde vært fint med en status her?

Jeg hadde heldigvis synkronisert pr februar, men skal sende regnskap pr mars til et par kunder.. Da er det kjekt å få med seg inntektene....

 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Håper dette blir ordnet snart. Sende melsing til support i går, men ikke noe svar

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"