Mine områder
Hjelp
Anna Olsen
CONTRIBUTOR **

Firmalogo i revisjonsberetning

av Anna Olsen

Hei

Hvor er det man kan laste opp firmalogo i descartes, slik at den kommer automatisk opp når jeg lager revisjonsberetning?

11 SVAR 11
Godkjent løsning
MagneNilsen
CONTRIBUTOR **

av MagneNilsen

Hei, beklager å åpne dette igjen, men nytt år og nye muligheter... (for å glemme ting!)
Vi klarer å lage ny mal og laste opp, men hvordan får vi tak i siste originalmalen og dens koder i malformat?
Hvis den er endret så trenger vi å lime inn koder på nytt... Hvis den er uendret så trenger vi ikke det.
mvh Magne

av Linda_Jensen

Det er laget støtte for å laste ned DnR sine maler fra Administrasjon -Maler- Dokumentmaler. Når en mal er lastet ned, kan selskapet selv legge på logo og justere tekst, og deretter laste opp dokumentet som en av selskapets maler.

Merk: Gjøres dette med maler for revisjonsberetninger, inneholder disse variabler. Pass på at variablene står uendret slik at de fylles ut med rett innhold.

av Linda_Jensen

Hei Magne, Det er kommet nye revisjonsberetninger. Veldig snart skal administrator kunne gå inn på dokumentmaler og laste ned revisjonsberetningene DnR har lagt ut. Jeg oppdaterer deg så fort det er ute i produksjon. mvh Linda 

MagneNilsen
CONTRIBUTOR **

av MagneNilsen

Hva med å kunne benytte en Word-fil med ferdig topp og bunntekst, så kan vi legge inn logoer og annen ønsket tekst i den?

Mvh Magne

av Linda_Jensen

Hei Magne Nilsen,

 

Sist uke hjalp jeg en kunde med å legge sin egen brevmal med malen til normalberetning inn som en dokumentmal på feltet Revisjonsberetning. (Administrasjon- Maler- Dokumentmaler- [velg oppdragstype]- Avsluttende revisjonshandlinger- Konklusjon- Revisjonsberetning).

 

Deretter kunne kunden generer revisjonsberetning med sin egen brevmal.

 

To ting å huske på da:

- På firmasiden må en ikke ha satt innstilling på skrifttype eller størrelse for revisjonsberetning

- Oppdaterer DnR malen for å lage beretningen, må selskapet selv oppdatere hos seg.

 

Kan dette være en midlertidig løsning? 

Vi har ikke gitt opp å lage dette på en enklere måte, men vi har ikke løsningen enda og da blir det ikke i år.

 

Jeg kan lage en bedre beskrivelse på hvordan en gjør dette om det er interessant.

MagneNilsen
CONTRIBUTOR **

av MagneNilsen

Jeg er data-bisitter til brukere som benytter Descartes hos oss, så kjenner ikke systemet godt selv. Det skal være mulig som skissert over å benytte en Word-fil som mal? Eller er dette funksjonalitet man limer inn i Ny Editor? Da er vel ikke topp og bunntekst støttet?
Jeg endte opp på et sted uten noen opplastningsmulighet, bare to tekstfelter...
Så en bedre beskrivelse hadde nok vært ønskelig herfra!

av Linda_Jensen (Oppdatert ‎15-06-2022 11:30 av Linda_Jensen VISMA )

Hei 🙂 Administrator kan gå inn i skjermbildet administrasjon og velge dokumentmaler. I veiledningen kan en søke på Opprette en dokument mal. Men send meg kontaktinfo på descartes.support@visma.com, så kan vi sette opp et møte så kan jeg vise deg via skjermdeling 🙂

MagneNilsen
CONTRIBUTOR **

av MagneNilsen

Takk for god hjelp fra Linda. Virker her også nå!
Magne

MagneNilsen
CONTRIBUTOR **

av MagneNilsen (Oppdatert ‎14-06-2022 12:52 av MagneNilsen )

Det høres ut som en temp. løsning som i det minste kan forenkle ting for oss. Vi prøvde å følge din forklaring og kom helt inn til siste delen om Konklusjon - Revisjonsberetning, men der fikk vi bare fram to felter - en tittel og en tekst, og vi så ingen steder der hvor vi kunne laste opp eller peke på en fil med dokumentmal...

Linda C Johansen
CONTRIBUTOR **

av Linda C Johansen (Oppdatert ‎14-06-2022 12:59 av Linda C Johansen )

Hei Magne. Jeg har fulgt bruksanvisningen som over og det fungerte hos oss. Det jeg feilet på var at jeg hadde lagt det inn i feil mal og da finner du den ikke igjen. Om du legger det inn i 2020 mal, så ligger det ikke om du står i et 2021 oppdrag feks som er basert på 2021 malen. 

Godkjent løsning
Linda_Jensen
VISMA

av Linda_Jensen

Hei Anna, 

Dessverre er ikke dette mulig i dagens løsning. Vi skal undersøke nærmere om vi kan løse dette teknisk og eventuelt om det lar seg gjøre for revisjonsberetninger som lages i år. 

mvh Linda 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"