Mine områder
Hjelp
Anne Hildonen
CONTRIBUTOR **

Elektronisk Inntektsmelding H&L

av Anne Hildonen

Jeg får feilmelding når jeg sender Elektronisk inntektsmelding i H&L.  Og lurer på hvordan  jeg finner ut hva som er feil med den? 

Er det noen her som har erfaring med elektronisk inntektsmelding? hvordan opplever dere å bruke den?

5 SVAR 5
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Jeg ser at flere andre her inne skriver at de bruker inntektsmeldingen i altinn. Det gjør også jeg - mye enklere å bruke enn H&L sin. Trenger ikke lure på hva som er feil, for det får du tydelig beskjed om. I dag  var jeg litt for tidlig ute med inntektsmelding til en far som skal ha fedrekvote så jeg fikk ikke levere, men meldingen jeg har laget ligger der fortsatt. Bare å signere om et par uker.

Marianne Nilsen2
CHAMPION ***

av Marianne Nilsen2

Altinn er genial, H&L ikke like genialt, så tommel opp for Altinn 🙂

Rebekka Bjånesøy
CHAMPION *

Inntektsmelding fra H&L har fungert supert her. Har måttet finne ut av feil et par ganger, men nå vet jeg hvordan det skal gjøres så da kommer ikke feilmeldingene heller. Så slipper jeg å logge på altinn for å sjekke om meldingen er sendt dersom jeg får spørsmål om det senere. Den foreslår inntekt og beregner antall dager man har lagt inn som arbeidsgiverperiode. Helt topp.

 

- Ikke send inntektsmelding for foreldrepenger for tidlig (4 uker før). Men her kan du også gjøre den klar og klikke send når tiden er inne.
- fyll ut alle felt, ikke glem "første fraværsdag" nederst på siden når du sender inn for sykepenger.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Jeg har også problemer. Får beskjed om:  ikke overført, validering feilet. Er bedre å logge inn i Altinn og ta det derfra.

Marianne Nilsen2
CHAMPION ***

av Marianne Nilsen2

Hei

 

Har ikke prøvd den selv, men mine kollegaer har. Vi bruker alle den i Altinn, så da skjønner du kanskje at vi ikke får det til fra H&L. Altinn er enkel å bruke.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"