Mine områder
Hjelp
Vegard Havrevoll
CONTRIBUTOR *

Elektronisk lønnsslipp til Gmail

av Vegard Havrevoll

Hei

Eg har fleire selskap kor eg sendar elektronisk lønnsslippar. Problemet er at der kor eg sendar til e-postadresser kor mottakaren har Gmail så får ikkje den tilsette lønnsslippen sin. Dei visar som sendt på lista over dei som er sendt pr elektronisk lønnsslipp. Er det ein måte å få ordna det slik at dei får lønnsslippane sine utanom å senda lønnsslippane til eigen e-post for å så vidaresenda den?

6 SVAR 6
Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Jeg vil foreslå at du går over til å publisere lønnslippene via VIsma.net Payslip.

Du finner info om dette på denne linken 

 

mvh

Helen Bråstein

Mette Helene Solø1
CHAMPION **

av Mette Helene Solø1

Dette er ikke noe vi kan bruke da vi leier bruker av et annet firma.

 

Dessuten synes jeg at Visma burde være så proffesjonelle at de retter opp dette i Huldt & Lillevik.

Godkjent løsning
Vidar_Teknisk_Avd
VISMA

Elektroniske lønnslipper er veldig gammel funksjonalitet som skal fases ut til fordel for Visma Payslip, så Helen har foreslått den korrekte løsningen her såfremt kunden ikke ligger i ett ASPmiljø.

 

Grunnen til at noen ikke får lønnslippene sin kan være flere.

- Elektroniske lønnslipper sendes som en masseutsendelse, de vil derfor korrekt nok tolkes som spam av mottakende mailserver.

 

Man kan på tross av dette forsøke å sende de, men man bør påse at det ligger en gyldig epostadresse på Kartotek|Firmaoppsett da denne adressen brukes som avsender av disse mailene.

 

Man må også skrive inn en tekst i Emnefeltet før man distribuerer mailene så mailene har både avsender og emne.

Mail uten disse opplysningene vil som regel bare slettes automatisk ved mottak.

 

Men selv med alle opplysninger lagt inn på riktig måte så vil man kunne oppleve at enkelte ikke mottar mailene da veldig mange epostleverandører sletter masseutsendte mail ved mottak.

 

Jeg vil forøvring henvise til FAQ for elektroniske lønnslipper, der står alt man trenger å vite for feilsøking og oppsett.

 

Vidar Kristiansen

Teknisk H&L

 

Mette Helene Solø1
CHAMPION **

av Mette Helene Solø1

Jeg har samme problem, men da til internmailen.

 

Alle får tilsendt lønnsslipp til internmail, de kommer som sendt på lista, men 1/4 kommer ikke fram. De havner heller ikke i søppelposten.

Hege Martinsen
CONTRIBUTOR ***

av Hege Martinsen

Hei,

jeg sender også til flere som har gmail og de får lønnsslippen. Men hos noen legger den seg i søppelpost. Be dem om å sjekke der.

Vegard Havrevoll
CONTRIBUTOR *

av Vegard Havrevoll

Eg har bedt dei sjekka der også og dei seiar ligg ikkje der heller. Så eg veit ikkje heilt kva som kan vera problemet. Har fått melding om tidlegare at dette var eit problem med H&L at lønnsslippane vart stoppa til Gmailadresser, men det er ein liten stund sidan. 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"