Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Pensjonsrapportering fra 2021

av Anonymous

Hei

 

Ser i produktnotat at det skal velges pensjonsselskap for rapportering via a-melding.

Hva gjør vi som ikke finner vårt selskap i listen ?

14 SVAR 14
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Vi benytter KLP pensjon og det finnes ikke i listen hos H&L, hva gjør vi da? Har ringt KLP og de ligger ikke under annet navn.

av Elin Hammerud

Hei @Anonymous 

Denne ordniningen gjelder foreløpig ikke for offentlige aktører, kun private. Du får derfor ikke valgt KLP og må fortsette manuell rapportering som før. 

 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Ok, tusen takk for svar. Da slipper jeg å styre mer med det.

Godkjent løsning
Elin Hammerud
VISMA

av Elin Hammerud

Hei @Astrid H@TorunnS , @Hilde - BMP AS og @JeanetteKristiansen 

 

Du velger din pensjonstilbyder under Kartotek | Firmaoppsett | Firmaopplysninger. Her finner du navnet til ditt selskap.  

Vi har " i bakgrunnen" koblet navnet til rett org.nr, så dette går inn i A-meldinga 🙂 

 

Det er ikke noe mer dere trenger å gjøre i form av oppsett i Huldt & Lillevik. 

 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Det ligger ikke noe på KLP (Kommunal Landspensjonskasse) der, kun KLP Bedriftspensjon og det gikk ut pr. 01.01.21.

av Elin Hammerud

@Anonymous  Har du ringt KLP og hørt om du faktisk skal rapportere de?  KLP (Kommunal Landspensjonskasse) - det høres jo ikke ut som om de skal være med her, som sagt er dette kun privat OTP. 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hva med Kartotek-Firmaoppsett-Pensjonsrapportering-Elektronisk Pensjonsrapportering

"Benytte elektronisk pensjonsrapporting"? Den står til "Nei" hos oss.

Skal vi endre den til "JA"?

Astrid H
CONTRIBUTOR **

av Astrid H

I nyhetsbrev fra a-ordningen Des 2020 side 4 står det at du skal oppgi org nr til pensjonsinnretningen. Så fint om support H&L kan svare på om org nr ligger bak de navn som er listet opp som pensjonsinnretninger.

JeanetteKristiansen
CONTRIBUTOR *

av JeanetteKristiansen

hei,

Er det nok å legge inn pensjonselskapets navn under Firmaoppsett - er det noe mer man skal gjøre angående pensjon?

Godkjent løsning
Linda W. Gjerde
CHAMPION **

av Linda W. Gjerde

Heisann,

 

Da foreslår jeg at du ringer pensjonsselskapet dere benytter, og hører om de kan ligge under et annet navn, det gjorde jeg, og det gjorde de 🙂

 

Lykke til!

 

Mvh Linda

TorunnS
CHAMPION ***

av TorunnS

Me fekk e-post frå forsikringsselskapet kva for eit org.nr. me skulle leggja inn. Var visst viktig at det var org.nr.

Linda W. Gjerde
CHAMPION **

av Linda W. Gjerde

Jeg har fått beskjed fra Visma Support at jeg ikke skal legge inn org.nr.! Hvor la du inn org.nr. til forsikringsselskapet da?

 

Mvh

Linda W. Gjerde

Hilde - BMP AS
CONTRIBUTOR *

av Hilde - BMP AS

Vi har og fått skriv fra vårt livselskap om at org.nr. skal legges inn i A-meldingen, og det står også i Skatteetatens siste infoskriv. Da er det jo rart at support sier motsatt! 

Linda W. Gjerde
CHAMPION **

av Linda W. Gjerde

Hei Hilde,

Ja, det virker litt rart.... Det kan jo kanskje ha med å gjøre at vi ikke benytter elektronisk pensjonsrapportering (Kartotek-Firmaoppsett-Pensjonsrapportering-Elektronisk Pensjonsrapportering). Jeg har krysset "NEI" for "Benytte elektronisk pensjonsrapportering". Men jeg ser at hvis jeg velge forsikringsselskapet vi benytter, så ligger org.nr. der. Slik jeg ble forklart, så er det under A-melding på lønnsarten og "Fordel Kontantytelse" som avgjør om det blir innrapportert til forsikringsselskapet via a-meldingen.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"