Mine områder

Logg inn Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"
Huldt & Lillevik Lønn
avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
CHAMPION *

Trekk i fast lønn ved foreldrepenger

Hei,

Jeg har en ansatt som gikk ut i pappaperm 06.05.2019 og får utbetalt foreldrepenger fra NAV. Han jobbet 02.05. og 03.05. før han gikk ut i pappaperm. Han er fastlønnet. Skal jeg utbetale han lønn for 1. mai også?

Mvh

Linda

6 SVAR 6
CHAMPION ***

Sv: Trekk i fast lønn ved foreldrepenger

Ja 1. mai og 17. mai er vel de eneste dagene de alltid SKAL ha lønn (bortsett fra hvis de skulker 30/4 eller 2/5)  Så han må nok få den dagen.

Highlighted
CHAMPION *

Gjelder dette også for en som er timelønnet?

CHAMPION ***

Ja. Det gjeld timelønna viss 1./17. mai fell på ein dag dei skulle ha jobba. I vårt tilfelle som kun jobbar mandag-fredag, skulle han ikkje ha løn viss 1. mai fell på laurdag. Men fell 1. mai på torsdag skal han ha løn.

CHAMPION *

Tusen takk for raskt svar :-)

CHAMPION *

Beklager at det ble litt mye mas om det samme her...……. Dersom Kristi Himmelfartsdag og 2. pinsedag faller på en arbeidsdag (mandag-fredag) skal de ha betalt for disse dagene også, eller får de betalt fra NAV?

CHAMPION ***

Litt tynnare is her no Smilefjes blunk

Himmelspretten og 2. Pinsedag kjem jo etter at han fekk permisjon, så då er det NAV.

Men hadde desse dagane kome før han gjekk i permisjon, er det avhengig av avtalen hjå dykk.  Hjå oss er det slik at mndlønte får same lønn uansett om det kjem helgedagar.  Timelønte får lønn for dei timane dei jobbar + 1/5 og 17/5 dersom desse fell på ein arbeidsdag.