Mine områder
Hjelp
Linda W. Gjerde
CHAMPION **

Trekk i fast lønn ved foreldrepenger

av Linda W. Gjerde

Hei,

Jeg har en ansatt som gikk ut i pappaperm 06.05.2019 og får utbetalt foreldrepenger fra NAV. Han jobbet 02.05. og 03.05. før han gikk ut i pappaperm. Han er fastlønnet. Skal jeg utbetale han lønn for 1. mai også?

 

Mvh

Linda

6 SVAR 6
Godkjent løsning
TorunnS
CHAMPION ***

av TorunnS

Ja 1. mai og 17. mai er vel de eneste dagene de alltid SKAL ha lønn (bortsett fra hvis de skulker 30/4 eller 2/5)  Så han må nok få den dagen.

Linda W. Gjerde
CHAMPION **

av Linda W. Gjerde

Gjelder dette også for en som er timelønnet?

Godkjent løsning
TorunnS
CHAMPION ***

av TorunnS

Ja. Det gjeld timelønna viss 1./17. mai fell på ein dag dei skulle ha jobba. I vårt tilfelle som kun jobbar mandag-fredag, skulle han ikkje ha løn viss 1. mai fell på laurdag. Men fell 1. mai på torsdag skal han ha løn.

Linda W. Gjerde
CHAMPION **

av Linda W. Gjerde

Beklager at det ble litt mye mas om det samme her...……. Dersom Kristi Himmelfartsdag og 2. pinsedag faller på en arbeidsdag (mandag-fredag) skal de ha betalt for disse dagene også, eller får de betalt fra NAV?

 

 

Godkjent løsning
TorunnS
CHAMPION ***

av TorunnS

Litt tynnare is her no 😉

 

Himmelspretten og 2. Pinsedag kjem jo etter at han fekk permisjon, så då er det NAV.

 

Men hadde desse dagane kome før han gjekk i permisjon, er det avhengig av avtalen hjå dykk.  Hjå oss er det slik at mndlønte får same lønn uansett om det kjem helgedagar.  Timelønte får lønn for dei timane dei jobbar + 1/5 og 17/5 dersom desse fell på ein arbeidsdag. 

Godkjent løsning
Linda W. Gjerde
CHAMPION **

av Linda W. Gjerde

Tusen takk for raskt svar 🙂

 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"