Mine områder
Hjelp
Philip
CONTRIBUTOR **

Angreknapp

av Philip

Hei, hvordan angrer man i Visma Business?

ctr-z fungerer ikke?

8 SVAR 8
Gry S løken
CONTRIBUTOR **

av Gry S løken

da vil jeg gjerne like å vite hvilke programmer som lar deg få lov til å angre bokføringer som påvirker mva oppgaver og SAF-t filer i etterkant. noe man ikke burde gjøre . snu bunten eller bilaget så blir det korrekt og du slipper spørsmål i ettertid fra Skatteetat, revisor etc på hvorfor bokføringer blir borte. eller var det i andre forbindelser du tenkte på som design delen i VB - dessverre lite angre knapper der 

Philip
CONTRIBUTOR **

av Philip

For eksempel når man lager en faktura/oppretter en kunde/oppdaterer en pris og skriver et tall feil, i stedet for å måtte slette/gå ut av programmet/modulen for å fjerne data hadde det vært mye enklere å bare kunne angre på inntastet data. 

Philip
CONTRIBUTOR **

av Philip

Og designdelen også som er helt håpløs å bruke, hvis man gjør feil må man bare begynne på nytt hvis man ikke husket å lagre hvert 5 sekund.

Gry S løken
CONTRIBUTOR **

av Gry S løken

nja jeg synes den er kjempefin og vi lager egne vinduer i vår VB som vi har stor nytte av som feks kostnadskontroll . bestemmer selv hvor hva skal ligge og hvilken info den gir . om du mener kun hente inn kolonner så må du lagre ja ellers blir det borte .

og det du skriver over ser jeg faktisk ikke som ett problem  da må det være innstillinger i ditt programm - hadde kontaktet support da . aldri måttet gå ut av modulen for å kunne rette noe . samt det er en søplebøtte på menyen som evt kan hjelpe 

Gry S løken
CONTRIBUTOR **

av Gry S løken (Oppdatert ‎11-05-2023 15:17 av Gry S løken )

spørs vel hva du skal angre ellers er det en søplebøtte på menyen du kan klikke 

Philip
CONTRIBUTOR **

av Philip

Tenker på en angreknapp lignende det som finnes i alle andre mulige programmer som har blitt laget de siste 25 årene. 

av Nils Jakob Heyerdahl

Det er for så vidt en angreknapp som Gry skriver, men den husker ikke spesielt godt. Årsaken er at man i Business kan hoppe "vilkårlig" etter endring fra rad 1 til en helt annen kolonne i rad 7 og da kan man ikke angre lenger. Jeg vil ikke anbefale å sette på lagring hvert 5. sekund eller noe annet intervall, da du mister muligheten til å gå ut, uten å lagre, som da er den eneste reelle muligheten man har. 

 

Er smart tips før design-endringer er i alle fall å eksportere til en tekstfil, så har du i alle fall en slags backup i verste fall... se bilde (hos dere heter nok systembasen VBSYS) og hør med partneren din hvordan du gjør det.

Philip
CONTRIBUTOR **

av Philip

Det hadde kanskje vært greit å få inn i programmet da, men jeg skjønner at det er nok av andre ting som kanskje har høyere prioritet. 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"