Mine områder
Hjelp
Jolanta M
CONTRIBUTOR *

Businnes Nxt #økten din har utløpt på grunn av inaktivitet#

av Jolanta M

Det er virkelig slitsomt å måtte logge seg inn eller laste nettside på nytt flere ganger i løpet av kort tid! Bare to-tre minutter uten aktivitet er nok til å bli logget ut! I tillegg til mange eksisterende feil i programmet kommer stadig nye ulemper. Lurer på om dere har tenkt å gjøre noe med det eller er det mulig å jobbe bare med en fane om gangen?

5 SVAR 5
Ruben_Auren
VISMA

av Ruben_Auren

Hei!

Vi jobber aktivt med å finne en løsning på dette!
I Chrome mistenker vi at problemet kan komme av ressurssparingsmodus i nettleseren. Vi tester noen løsninger på det, men har noen forslag på mulig løsning i nettleseren:

1. I chrome, åpne innstillinger/settings og gå til fanen ytelse/performance på venstresiden. Der er det to relevante innstillinger.
2.1 Forsøk å skru av minnesparer, det kan være nettleseren da vil kreve enorme ressurser dersom dere bruker å ha svært mange faner åpne, om det viser seg å ikke være en mulig løsning forsøk neste forslag.
2.2 Under "alltid ha disse sidene aktive" forsøk å legge inn business.visma.net. Om dere sliter med andre områder i Visma.net forsøk gjerne å legge inn de domenene også (ikke ta med det som kommer etter /). 

Om noen av disse forslagene fungerer eller absolutt ikke fungerer gi oss gjerne en tilbakemelding. 😊

Ziad Barakat
CONTRIBUTOR *

av Ziad Barakat

Neg jeg ikke pråvte å loge meg en også jeg kan ike jeg vetike hvor for 

arne fure
PARTNER

av arne fure

Det er flott at du har tatt det opp med Visma forhandleren deres, håper at forhandleren deres ser at du har lagt inn spørsmål på dette communitiet, ikke alle har lagt opp varsling på det.  

 

jeg har hatt to faner oppe i en times tid nå og åpnet og lukket flere andre, men ikke blitt logget ut av noen som jeg har oppe.  Jeg bruker Chrome som nettleser.

 

håper at det løser seg for dere.

arne fure
PARTNER

av arne fure (Oppdatert ‎29-08-2023 12:28 av arne fure PARTNER )

Hei, jeg jobber hos en Visma forhandler og vi har lang erfaring med Business NXT, faktisk så var vi pilot på løsningen tilbake i 2021 og har flere kunder med mange klienter på BNXT i drift i dag.

 

Du har to konkrete ting som du nevner:

- blir kastet ut av Business NXT: dette er ikke kjent problem for oss, vi er ofte pålogget i flere timer uten å gjøre noe og blir ikke kastet ut.

- flere faner: det er mulig å jobbe i flere faner, f.eks. høyreklikk på en lenke eller oppgave og velg "åpne lenken i en ny fane, evt. nytt vindu"

- mange eksisterende feil: det kan jeg ikke kommentere

 

jeg vil anbefale dere å kontakte deres Visma forhandler og gå igjennom det dere sliter med, for opplevelsen dere har  av BNXT skal ikke være slik.  

 

PS: det er mange innlegg om Business NXT i Business og regnskapsbyrå communitiet, så du vil sikkert få flere svar dersom du stiller spørsmål der.  jeg vil også anbefale dere å se inne i Visma Learning universe, den nye kursportalen til Visma, der er det mange Business NXT kurs og mye annen NXT informasjon.

Jolanta M
CONTRIBUTOR *

av Jolanta M

Hei @arne fure  Det er nettopp det som er problemet at jeg blir logget ut på andre faner mens jeg jobber med flere samtidig.

Vår Visma forhandler formidlet informasjon til Visma og jeg foretrekker helst å høre fra dem direkte.

 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"