Mine områder
Hjelp
Mamut One
Mamut One Mamut One expand navigation
Anonymous
Ikke relevant

A-melding bruker tall fra feil måned.

av Anonymous

Hei

Jeg har akkurat oppdaget følgende:

A-meldingen for januar har skattetrekk og arbeidsgiveravgift fra desember.

A-meldingen for februar har skattetrekk fra januar og arbeidsgiveravgift fra februar.

A-meldingen for mars har skattetrekk fra februar og et ukjent tall på arbeidsgiveravgift.

 

Når jeg så betaler inn de korrekte tallene skaper dette et ugreit forhold til kemneren. Hva kan jeg gjøre for å få mamut one til å bruke de rette tallene?

3 SVAR 3
Morten Heide
VISMA

av Morten Heide

Hei

Beklager sen tilbakemelding.   Har undersøkt, og det er ikke oppgitt noen informasjon om når/om det blir endret.
For i seg selv er det ikke en feil.  Og det er svært uvanlig å ha en lønnskjøringsdato til annen periode enn den man periodiserer lønnen til. Spesielt i 2015 når man må følge kontantprinsippet pga A-melding.  Men samtidig er det mer logisk at de følger hverandre, og derfor vi har opprettet et ønske om forandring av program.  Beklager at jeg ikke kan gi det noe mer konkret svar enn at vi bare fårvente og se om det endres. 

mvh,
Morten H - Mamut Support 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Kan du si noe om når neste versjon som fikser dette er forventet å være klar?

Morten Heide
VISMA

av Morten Heide

Hei

Ser du har vært i kontakt med vår supportavdeling om dette etter denne henvendelsen. Det er også noe vi anbefaler i saker som dette, da disse ofte har individuelle årsaker og løsninger.

Svaret du etter at vi hadde sjekket dette i din database dette :
"Grunnen til avviket i arbeidsgiveravgift på OTP er at det er lønnsperiode i stedet for lønnskjøringsdato som styrer hvilken måned OTP blir med i A-meldingen på. Det er egentlig lønnskjøringsdato som skal styre det, og vi jobber med å løse dette til neste versjon av Mamut. Inntil da er den workarounden vi har å reversere lønnen med OTP, og så kjøre den på nytt med lønnsperiode 1 for det som skal med i januar, og så videre."

mvh,
Morten H - Mamut Support