Mine områder
Hjelp
Mamut One
Mamut One Mamut One expand navigation
Anonymous
Ikke relevant

Bruk av Apple iMac

av Anonymous

Er der noen som har erfaring med bruk av Apple iMac mot Mamut. Hvordan fungerer det og hvilke problemer oppstår hvis noen.

2 SVAR 2
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

 

Takk for svar. Vi benytter Mamut Application Hosting slik at dette i prinsippet skulle gå ok. Jeg vet imidlertid at eneklte har opplevd kompatibilitetsproblemer med programvare på tvers av Windows/OS X og er derfor interessert i å høre om der er noen som hjører Mamut Application Hosting via iMac og erfaringer med dette.

 

mvh

Lisbeth

Morten Heide
VISMA

av Morten Heide

Hei

Selv om jeg håper andre brukere her kan dele sine erfaringer med deg, ønsker jeg å gi litt info fra et support perspektiv.

Mamut er som du sikkert vet et Windows basert program, og nødvendiug for at Mamut skal kunne installeres og brukes. Du må ha Windows Vista eller nyere(32 eller 64 bit Windows går fint).
Men noe slik er ikke vanlig på en MAC, da de bruker OS X som operativsystem. 

For å komme rundt dette har man noen alterantiver. MAC support og tilsvarende vil nok kunne utdype og forklare dette nærmere, da det er en ganske vanlig problemstilling å spørre om hvordan/om man kan kjøre Windows basert program på en MAC.
En del velger å installere Parallels, som kan kjøre Windows "parallet" med OS X.  Vi på Mamut support har som du forstår ikke support på Parallels, og har derfor meget begrenset erfaring med det.  Der håper jeg andre kan forklare.
Man har også mulighet med bootcamp , VMware og div annet tilsvarende som gjør det mulig å kjøre et Windows program slik som Mamut på en MAC.

I tillegg kan man jo snu det på hodet, og ha Mamut på en Windows basert server som du kobler deg til fra en MAC.  Da slipper du sånn sett unna alt av ekstra programmer/Windows, installasjoner og i teori alle problemer som evt. måtte komme av å kjøre litt dobbelt på samme maskin.  Man kobler seg da ganske enkelt til en annen maskin, en pc/server og kjører Mamut derfra.  Eneste krav er at man har en rimelig stabil og ok rask interneforbindelse. Det er flere som tilbyr dette, også vi.  Hos oss heter det Mamut Application Hosting.
Du kan lese mer om det her : http://www.mamut.com/no/applicationhosting/ 

mvh,
Morten H - Mamut Support