Mine områder
Hjelp
Mamut One
Mamut One Mamut One expand navigation
Anonymous
Ikke relevant

Bruk av periode 13

av Anonymous

Fins det en artikkel/artikler som går gjennom bruken av periode 13 i forkant av årsavslutning i Mamut One?

Morten

3 SVAR 3
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Nei det er ingen problem å føre oppgjørs posteringer og korrigeringer i periode 12., så det er ikke noe problem.

Mange ønsker å ha oppgjørsposteringer i egen periode, og dette gjørs ofte en stund etter at mva. oppgjøres for termin 6. er sendt inn og perioden avsluttet. Og da er det praktisk å ha periode 13. til oppgjørsposteringer og korrigeringer. og man er sikker på at alle mva. terminer for året er riktige.

 

Mvh

Jørn Karlsen

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei!

Jeg oppdaget ikke dette med termin 13 før jeg allerede hadde ført oppgjørs posteringene på periode 12, de er ført som diverse bilag og alle ført med Avgift behandling: Ingen avgift/Avgiftfri. Vil dette kunne skape noen problemer, vi føreer regnskapet med Application hosting så det er litt tungvindt å tilbakelegge back-up.

Mvh

Terje

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

 

I periode 13, så er det normalt å føre årsoppgjør posteringer, Disponering av overskudd, skatteberegning osv.

Det er viktig at det ikke føres bilag med fradrag for mva, da disse bør ligge i periode 12. Slik at de kommer med på MVA termin 6.

 

http://community.visma.com/no/mamut/Support/Sok-i-supportarkivet/Supportartikler/Support-Artikler-Ma...

 

Mvh

Jørn