Mine områder
Hjelp
Mamut One
Mamut One Mamut One expand navigation
Anonymous
Ikke relevant

EHF faktura

av Anonymous

Vi har tatt i bruk EHF faktura til våre offentlige kunder. Over 90% av våre bestillinger kommer inn via vår nettbutikk som er en del av Mamut One Enterprise. I forbindelse med at de ofentlige kundene tvinges over på EHF løsningen, ser vi et praktisk problem. Alle kunder må legge inn Bestillers referansenummer. Mange kaller det Ressursnummer. I kontakt info kunder som kunden må fylle ut ved bestilling finnes følgende valg:

Fornavn

Etternavn

Bedriftens navn

Org. nummer

Telefon nr.

Telefax nr.

E-post

Fødselsdato

Men ingen linje for Bestillers referansenummer.

Vi var betatestere for versjon 16 og tok det opp da og er overrasket over at dette ikke er tatt med som endring i versjon 17.

Man trenger vel ikke et eget felt for telefaks lenger, men om man omgjør dette feltet til Bestillers referansenummer må det rutes til feltet Deres ref. hvor jeg forstår denne infoen skal finnes i EHF formatet.

Har Visma/Mamut noen løsning på dette problemet nå?

Vil det eventuelt bli endret i neste versjon?

 

 

3 SVAR 3
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei igjen og takk for informasjon.

Jeg skal oppdatere caset til utviklingsavdelingen med din informasjon.

 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous
 

Hei takk for svar.

Det er selvsagt en mulighet, men mange av våre kunder trenger det feltet til å gi beskjeder.

Foreløpig har vi løst dette ved å endre en av ledetekstene i «Nettstedinnstillinger». Der er det et felt som heter «Stat/fylke» som svært få har bruk for, dette feltet har vi endret til «Ref./Ressursnummer.» Da får kunden lagt inn sitt «Ref.nummer» ved bestilling, men vi må som i ditt forslag kopiere dette manuelt fra e-post kopien av ordrebekreftelsen inn i «Deres ref» i ordre. Dette bør kunne løses automatisk.

Et annet problem som bør løses i samme prosess er at nå rutes bestillers navn til feltet «Deres ref». Vi har vært i diskusjon med EHF gruppa i Oslo kommune i dag og de forteller at feltene for ressursnummer/ordrenummer ikke kan inneholde noe mer ut over de tall/tegn som  «Ref/ressursnummere» består av  for å få den elektroniske fakturaflyten til å fungere – hvis ikke havner alle fakturaene til manuell behandling skriver de. Bestillers navn må vi da til Oslo kommune flytte til feltet «Referanse», antar at dette vil gjelde for alle kunder som skal motta EHF faktura. Vi har over 4000 offentlige kunder som i løpet av et år skal motta EHF faktura, så for oss betyr manglene i dagens løsning mye merarbeid.

 
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

 

Hei Magne.

Nettbutikken i Mamut One har dessverre ikke støtte for et felt for referansenummer som kommer med på ordreimporten. Dette er et godt ønske og jeg skal bringe dette videre til vår utviklingsavdeling.

 

Det er mulig å legge til feltet «melding til selger» i nettbutikken og dette kan dere døpe om til for eksempel «referansenummer» eller «bestillingsnummer». Det kunden fyller ut her vil komme med på e-post bekreftelsen dere mottar når kunden gjør en bestilling, men dessverre ikke på selve ordren i Mamut.