Mine områder
Hjelp
Mamut One
Mamut One Mamut One expand navigation
Anonymous
Ikke relevant

Får ikke åpnet ordre eller Faktura

av Anonymous

Oppdaterte Mamut One i dag til versjon 19. Etter dette oppdaterte jeg Windows til Windows 10

Nå får jeg ikke tilgang til ordremodul lenger. Hele skjermbildet blinker kort og så skjer det ingen ting.

Videre får jeg ikke tatt utskrifter av rapporter lenger. Får feil -30 "printer ikke installert"

Fikk til en utskrift til PDF men den var ikke leslig (Saldobalanse hovedbok)

 

Dette er fortvilende da vi bruker Mamut hele dagen og hver dag.
Har 2 firmadatabaser og får ikke vekslet mellom disse da jeg får beskjed om at et vindu er åpent. Noe det ikke er.

Migrene...

2 SVAR 2
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

 

Hva gjelder Error Code -30, vil jeg at du først skal sjekke om det er din egen printer eller  Mamut Virtual Printer som er satt til standardprinter i Windows. Er det MAmut Virtual printer som står som standard, så høyreklikker du på din skriver og velger Standard/Default
Det at du ikke får opp ordremodulen når du jobber mot Mamut, er et kjent problem når man remoter maskinen sin med Teamviewer versjon 10. En bug i Teamviewer 10 gjør at man ikke kan åpne Tilbud/Ordre/Faktura. Dette fungerte fint i versjon 9. En løsning på dette kan være å i Teamviewer gå til View - Scaling, set to Original. Da skal problemet være løst når du skalerer tilbake etterpå.

Mvh
Turi M Sørensen

 

 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei! Kom over denne gamle artikkelen, som tydeligvis ennå er aktuell. Vi er nå kommet til TeamViewer 15, men jeg har et lignende problem - i mitt tilfelle kan det virke som om jeg bare får åpnet et begrenset antall Mamut One-vinduer: hvis jeg for eksempel står i en ordre eller faktura og klikker knappen "Gå til produktkortet" skjer ingenting. Omstart av maskinen og Mamut hjelper ofte. Tenker på å prøve fiksen du foreslår herunder, men finner ikke fram til View - Scaling i Teamviewer (bruker attpåtil norsk språkversjon av Teamviewer). Kan du hjelpe?

 

Vennlig hilsen

 

Christer Skog