Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Feil i a-melding

av Anonymous

Hei. Jeg har oppdaget en uoverenstemmelse mellom papirene jeg kjører ut ved lønnskjøringa og den kvitteringen jeg henter ut fra Altinn.  På papirene står både skatt og aga, men hos Altinn er det blanke felt.  Kan jeg kjøre "generer a-melding" en gang til og blir det da bedre ???

1 SVAR 1
Morten Heide
VISMA

av Morten Heide

Hei

Din beskrivelse er litt upressis i at du nevner "papierer" og "kvittering fra Altinn".  Det kan bety mer enn en ting.  A07 fra Altinn har alltid "siste ordet"; og mangler det noe der er det fordi det ikke er rapportert inn. 

Så må du se på lønnsjournalen for aktuelle perioder, og se om det som er der er riktig. Tilhører disse riktig periode.   Hvis ja, så må du se om de også er med i A07.  Hvis nei, så er noe galt.

I Mamut så er det lønnskjøringsdato (ikke periode) som avgjør hvilken a-meldingsmåned lønnen kommer med på. Unntak er OTP og refusjon av sykepenger, da de følger periode.  

Vi har sett mange som har riktig periode og feil dato, slik at det ser riktig ut i Mamut på visse rapporter, og blir likevel feil i A-meldingen/Altinn.

Du kan generere ny a-melding så mye du ønsker, men om du ikke gjør noen endringer er det ikke så mye som tilsier at resultatet blir noe annerledes enn det er nå.

Vanskelig å være mer konkret. Om du ikke finner ut av det, anbefaler jeg deg å kontakte vår support avdeling på 815 55 470 eller support.mamut.no@visma.com 

mvh,
Morten Heide
Visma Mamut Support