Mine områder
Hjelp
Mamut One
Mamut One Mamut One expand navigation
Anonymous
Ikke relevant

Import fra Excel - Finner ikke programmet!?

av Anonymous

Hei!

Jag har en win 7 med Excel 2013. Dette blir meldingen når jeg skal importere kontakter eller noe annet.

 

What to do?

3 SVAR 3
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Problemet er løst.. Etter 484 sider in i dokumentasjonen lyckades jag hitta att Mamut enbart stødjer .txt filer før import.. Detta borde vara øverskriften før hela import-guiden och manualen.. Härligt med dokumentasjon som ikke tar opp det som er viktigt..

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei!

Takk for svaret.. Såg ikke att du hade svarat forens nu.

Import fungerer fram tills jeg skall vælge fil og kjøre importen.. Då får jeg dette felet med en .xlsx og samme med .xls filer:

Programmet støtter ikke dette formatet. Slå opp i dokumentasjonen for formatbeskrivelse.

Dette er med en fil som er exportert fra mamut å bara lite av datan er forendret!

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei. 

 

Mest sannsynlig er Office innstallasjonen din en såkalt "Click-to-run" installasjon. Mamut sin Excel import støtter ikke slike Office installasjoner per i dag, men vi ser på det til fremtidige versjoner. 

 

En workaround som har fungert for andre kunder, og internt hos oss, er å installere Microsoft Access sine Runtime filer. 

Dersom du følger linken under, installerer disse, for så å restarte maskinen, vil forhåpentligvis Excel importen fungere. 

MS Access Runtime 2013: 

http://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=39358 

Dersom du har 32 bits version av Office installert, velg også 32 bits versjonen av filene over. 

PS! Vi anbefaler også at du oppdaterer Mamut til versjon 18.3 dersom du skal benytte Excel importen. For å sjekke hvilken versjon du har installert nå, gå til Hjelp - Om i programmet. Siste versjon av Mamut finnes her: http://www.mamut.no/oppdater 

Håper dette hjelper. Skulle du fortsatt stå fast, gjerne send en mail til support@mamut.com, så ser vi nærmere på problemstillingen. 

Mvh.

 Erik - Mamut Support.