Mine områder
Hjelp
Mamut One
Mamut One Mamut One expand navigation
Asgeir Lauten Eriksen
CONTRIBUTOR *

Inngående Saldo

av Asgeir Lauten Eriksen

Hei,

 

Jeg avsluttet 2015 i går og fikk en teknisk feilmelding. Tiltross for feilmelding ble året 2015 avsluttet (alle konti stemte og overskuddet var disponert). Problemet var at IB ikke ble generert. Jeg lager da et IS bilag for å registrere IB Saldoene, men får problem med konto 1510 (Kundefordringer) og konto 2410 (Leverandører), da jeg må knyttet saldo opp mot en (eller flere) kunder / leverandører. Siden alle åpne fordringer er betalt hittil i 2016 (og regnskapsført), blir jeg usikker på om det blir feil i resontroen om jeg:

a) registrerer dette mot en dummy leverandør / kunde
b) registrerer dette mot de faktiske leverandører / kunder

 

Asgeir

1 SVAR 1
Morten Heide
VISMA

av Morten Heide

Hei

Du nevner ikke så mye om hva feilmeldingen sier, så det er vanskelig å vite med sikkerhet hva som har skjeddt.  Men en sannsynlig mulighet basert på hva som skjedde etter feilen er at du har valgt å fordele IB på prosjekt og avdeling, og du har greid å slette et eller flere prosjekt eller avdelinger som er i bruk. Da får Mamut problemer med å overføre balansen til en avdeling du sier du bruker, men har slettet for videre bruk. Og nå ønsker å bruke den i inngående balanse.

Her må vi nok ha en kopi av databasen din for å fikse det.
Her må du kontakte vår support tjeneste direkte om du ikke allerede har det på support@mamut.com og oppgi overstående info.  Da opprettes det en egen support sak og vi sender deg instrukser om hvordan å sende over en kopi av databasen.

mvh,
Morten H
Visma Mamut Support