Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Km-godtgjørelse elbil

av Anonymous

Hei. Jeg får melding MAGNET-EDAG-200 og beskjeden; "Kilometergodtgjørelse el bil, Beløp: 4,8" i A-meldingen. Vi utbetaler kr 4,20 i bilgodtgjøelse for elbil og skal innberette kr 0,40 som lønnsytelse. Jeg har kopiert innstillinger for bilgodtgjørelse inntil 10 000 km. Har oppdatert til versjon 20.1 i Mamut. Mvh Hanne Austad

1 SVAR 1
Godkjent løsning
Morten Heide
VISMA

av Morten Heide

Hei

Basert på tilgjengelig informasjon er det veldig vanskelig å si noe konkret om hvor feilkilden hos deg ligger. Du bør se vår artikkel for hvordan å håndtere slik feil:
https://community.visma.com/no/mamut/Produkter/Mamut-One/Supportressurser/Supportartikler-Mamut-Business-Software/Lonn-og-personal/MAGNET-EDAG-200--Inntekt-inneholder-en-ugyldig-kombinasjon-av-opplysninger-ved-innlesing-av-tilbakemelding-pa-a-meldingen1/

Men kunne virke som dere på en ansatt har kjørt lønnsart med A-meldingskode kilometergodtgjørelse med beløp 4 kroner og 80 øre, som på en eller annen måte ikke tilfredstiller kravene til Altinn for bruk av denne A-meldingskoden. 

Anbefaler deg følgnde om du ikke finner ut av det vha artikkelen over.
Gå til fil - databaseverktøy - gå til firmadatabasens dokumentområdet - velg mappen lonn og kopiere alle nyere filer du finner der over i en mail og skriv kort hvilken måned du får feil på, hvilken feil du får (Edag 200) og kundenummeret.  Så skal vi se på det.
Send det til  support@mamut.no@visma.com 

mvh,
Morten H
Visma Mamut Support