Mine områder
Hjelp
Mamut One
Mamut One Mamut One expand navigation
Anonymous
Ikke relevant

Kvittering for levert A-melding

av Anonymous

Etter at A-meldingen er levert og kvittering fra Altinn er hentet skulle det vel vært mulig å skrive ut denne i et vettugt format? Hvis man trykker på skriverikonet oppe til venstre kommer det jo bare ut xml-koden, og den er vel ikke akkurat noe å sende til kunden som betalingsunderlag??

 

Lisbeth 🐵

11 SVAR 11
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Har nå logget meg inn på brukerforum for første gang. Dette med bakgrunn i at jeg ikke får utskrift av hva som kunden skal betale i AGA og Skatt.

Har du mange klienter så blir dette mye merarbeide i etterkant når neste versjon er klar. Jeg synes forøverig at myndighetene legger et utrolig press på regnskapsførere med frister. ( fem dager etter at siste stemplingsregistrering eller informasjon om lønn kommer til regnskapsførere). Håper ikke dette blir gebyrbelagt, da kan det bli dyrt og drive forretning med ansatte.

Med vennlig hilsen

Ferdinand

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

 

Det kommer ny versjon av Mamut i mars, hvor det er mulig å skrive ut A-meldingen.

Dessverre er det ikke mulig i versjon 18.2, og dette ble sagt på kursene vedr. a-melding.

 

Beklager dette, men i neste verjson er det mulig å skrive ut A-meldings kvittering.

 

Med vennlig hilsen

Jørn Karlsen

Tove Kusch
CONTRIBUTOR *

av Tove Kusch

Har brukt masse tid på å løse problemet! Var på kurs hos mamaut om a-melding. Kan ikke huske at det var nevnt ET ord om dette problemet. Finner det fullstendig uakseptbelt! Har også prøvd via Altinn å finne noe som lot seg skrive ut, men uten hell. Hvordan i alle dager kan dette være mulig??? Forventer oppdatering umiddelbart!

Tove Seppola
CONTRIBUTOR ***

av Tove Seppola

Det er vel en bedre løsning å generere nytt kidnummer på skatteetatens side enn å notere fra et bilde? Da kan man i det minste klippe og lime.

https://www.skatteetaten.no/no/person/skatteoppgjor/restskatt/lag-kid-nummer/

Det var for øvrig skuffende å oppdage at det ikke er noen utskriftsmulighet, men enda mer skuffende at Mamut ikke har opplyst oss om dette. Jeg har brukt mye tid på å lete meg frem til denne siden.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Jeg får bedre kopi i Excel, prøv det, om du syns det blir dårlig kopi i Word.   mvh  Bente Vestveit

Kristin Funderud
CONTRIBUTOR ***

av Kristin Funderud

Hei

 

Prøv å holde AltGr knappen inne, samtidig som du trykker på PrtScn.

Kopier inn i Word, og juster bildet litt i størrelse.


Da fikk ihvertfall jeg en utskrft som jeg kan lese og bruke.

KF

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

At det ikke skal være mulig å skrive ut kvitteringen, med kid, kontnummer og beløpene er uhørt. Går tibake i tid med å måtte notere det ned med kulepenn.

Har prøvd å ta utskrft av skjerm bildet, men eneste jeg fikk var ubrukelig ustkrift på 40 sider uten mening. Faktisk html utskrift fra alltinn er "bedre".

 

MB

 

 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Dette var tragisk. Etter å ha lest seg gjennom mangelfull dokumentasjon om A-meldingen på Mamuts supportsider og bladd seg gjennom hundrevis av sider dokumentasjon på Skatteetaten, strander det med at man ikke får skrevet ut kvitteringen på ark eller til fil. Noen informasjon om fravær av denne muligheten finnes heller ikke. Manglende vesentlig funksjonalitet er forbigått i stillhet.

A-meldingen må være enkelt i mange år før tiden man bruker på dette betaler seg, men da er det vel på tide med en ny løsning og nye problemer.

Dårlig forberedt er fornavnet.

AL

av Line Salvesen

Hei Kate!

 

Vi har dessverre ikke noe forventet tidspunkt, den er fortsatt i utvikling.

 

 

Med vennlig hilsen

Line Salvesen

Mamut Support

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Høres dårlig forberedt ut - håper det kommer relevante rapportutskrifter snarlig. Når forventes neste versjon?

av Line Salvesen

Hei Lisbeth!

 

Vi har dessverre i dagens versjon ikke noen egen rapport for kvitteringen med betalingsinformasjon. Det vil komme i neste versjon av Mamut. Pr nå er alternativet å ta et skjermbilde av kvitteringen i A-meldingsvinduet og bruke det.

 

Med vennlig hilsen

Line Salvesen

Mamut Support