Mine områder
Hjelp
Mamut One
Mamut One Mamut One expand navigation
Rune Ludviksen
CONTRIBUTOR *

Lagerbevegelser

av Rune Ludviksen

Finnes det en rapport i programmet der jeg kan skrive ut lagerbevegelsene med den meldinga jeg skrev da jeg opprttet bevegelsen? Dette ønsker jeg for å få en nærmere beskrivelse av bevegelsen, da jeg registrerte den noen dager etter at bevegelsen hadde funnet sted. Dermed har bevegelsen fått feil dato. Finnes det en måte å forandre bevegelsesdatoen når man oppretter bevegelsen, eller kan man kun bruke den datoen bevegelsen blir registrert?

1 SVAR 1
Morten Heide
VISMA

av Morten Heide

Hei

Det finnes ingen rapport som har dette med som standard. Mye fordi det kan ta en del plass og er ansett som mindre viktig å vise med tanke på all annen info som mange heller ønsker.  Men det kan løses ved å legge til rapportkode på en rapport som viser lagerbevegelser, og du får det med.  Når er de rapportene relativt fulle med info fra før, så du må da enten "ofre" noe til fordel for beskrivelse eller gjøre slik at alle lagerbevegelser vises med 2 linjer, slik at det blir plass til en ekstra for beskrivelse.

Koden du må bruke er :
rep_getfield("G_storeminfo","G_otemp.stocktransid=g_storeminfo.pk_minfoid","description") 

Slik går du frem for å legge inn koden på ønsket rapport:

1. Gå til Vis - Innstillinger - Rapporter - Rapport-Etiketteditor.
2. Marker ønsket rapport og klikk på Redigere.
3. Trykk på knappen |ab| for å lage et nytt felt.
4. Flytt feltet dit du ønsker å ha den på rapporten ved å dra og slippe det.
5. Under fanekortet General limer du inn vedlagte kode i feltet for Expression:
rep_getfield("G_storeminfo","G_otemp.stocktransid=g_storeminfo.pk_minfoid","description")
6. Trykk deretter OK og lukk rapportredigeringsvinduet. Svar JA til å lagre endringene.

Gå til Vis - Innstillinger - Bruker - Innstillinger per modul - Rapporter og velg Firmarapporter som standard rapportområde. Hvis ikke vil du få ut originale rapporter.

Lagerdatoen kan du kun endre nå du tar vare inn på lager.
Når du tar ut, er det dagens dato.  Men den kan du endre indirekte ved å først gå til fil - systemdato, og endre den til annen dato.
Og så lager ut bevegelsen.  Da går det.  Husk å sett dato tilbake. Og den datoendringen påvirker kun din Mamut bruker.

mvh,
Morten H - Mamut Support