Mine områder
Hjelp
Mamut One
Mamut One Mamut One expand navigation
Anonymous
Ikke relevant

Mamut på ny maskin

av Anonymous
 
2 SVAR 2
Morten Heide
VISMA

av Morten Heide

Hei

Beklager sent svar.

Selve overføringen av sikkerhetskopien mellom to maskiner gjøres på vanlig måte hva gjelder å kopier en fil fra A til B.  
Dette er ingenting spesielt ved at det er Mamut sikkerhetskopi i dette tilfellet, da det i prinsipp blir å kopiere en fil.   Om du bruker minnepenn, via nettverk, eller annen måte du foretrekker er opp til deg.

Men når sikkerhetskopien er overført til ny pc har den en plassering der. Den angir du i Mamuten på den pcen og det bør gå bra.
Ring oss gjerne om du har vansker: 815 55 470.

Vår generelle guide for flytte data til ny pc:
https://community.visma.com/no/mamut/Produkter/Mamut-One/Supportressurser/Supportartikler-Mamut-Business-Software/Installasjon-og-oppdatering/Hvordan-flytte-data-fra-en-PC-til-en-annen/
Merk at den ikke omtaler selve kopiering av fil, da det går på generell vanlig datakunnskap og er ikke spesielt for Mamut.

mvh 
Morten H
Visma Mamut Support 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Jeg skal ha Mamut på ny maskin, da gammel skal kasseres. Har installert mamut på ny maskin, tatt sikkerhetskopi på gammel maskin.

Problemet kommer når jeg skl overføre sikkerhetskopi til ny maskin, får ikke dette til. Filbanen jeg legger inn eksisterer ikke sies det