Mine områder
Hjelp
Mamut One
Mamut One Mamut One expand navigation
Anonymous
Ikke relevant

Om forfallsdato kontroll

av Anonymous

Hei,

jeg lurer på om Visma One har forfallsdato kontroll system. Jeg kunne finne bare Reskontro - Leverndører - Åpne poster og sender det til Excel for å sortere etter forfallsdato. Er det noen andre kontroll tilnærminger, som finnes på VismaOne? 

2 SVAR 2
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Tusen takk.  "vis - regnskap - kunde/leverandør reskontro - og velge reskontroliste" - det er det best.

Morten Heide
VISMA

av Morten Heide

Hei

Skal ikke si med sikkerhet at jeg helt forstår hva du legger i "forfallsdato kontroll system".  Men det er flere steder du kan sjekke hva som forfaller eller har forfalt i Mamut. Både kundefakturaer og leverandørfakturaer.

Går du til rapporter - reskontro, har du noen aldersfordelte rapporter.  Men flertalle t av reskontro rapporter er sortet etter kunder, og ikke forfallsdato. Ønsker man det på rapport, kan  man sende noen av de rapportene til Excel og få med forfallsdato kolonnen man kan sortere på.

Man kan også gå til vis - regnskap - kunde/leverandør reskontro - og velge reskontroliste.  Sette evt filter og sortere på forfallsdato kolonnen der ved å trykke på den.  Der kan du også i feltene over med trekkdsliste velge f.eks. "forfallt etter" som kriterie.
Sånn sett er nok den mest fleksibel. Høyre klikk på listen og du kan skrive ut eller sende til Excel.

Håper dette kan være til litt hjelp.

mvh,
Morten H
Visma Mamut Support