Mine områder
Hjelp
Mamut One
Mamut One Mamut One expand navigation
Anonymous
Ikke relevant

Opprette Kantinetrekk

av Anonymous

Trenger hjelp til å opprette kantinetrekk, dette skal holdes internt, altså ikke sende med a-melding. Her er det ingen kode på "lønns og trekkoppgave og ingen kode på a-melding.  Men jeg får opp en "orange" a-meldingssirkel og når jeg trykker på denne får jeg opp "ingen tilleggsdata eller spesifikasjoner på denne lønnsarten" Føler vel at dette ikke er helt som det skal være. Var ikke noe hjelp å få på supporten 😞

1 SVAR 1
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei Glenn. 

 

Du kan sette opp et kantinetrekk via personalregisteret slik artikkel i linken under beskriver. Trekket gjøres da f.eks på lønnsart 910 som ikke rapporteres i a-meldingen.

http://community.visma.com/no/mamut/Produkter/Mamut-One/Supportressurser/Supportartikler-Mamut-Business-Software/Lonn-og-personal/Jeg-far-meldingen-Finner-ingen-trekkordning-i-ansattregisteret-nar-jeg-skal-fore-Diverse-trekk/

 

Vi har sett at markøren for spesifikasjon til a-meldingen av og til lever sitt eget liv. Dersom du får "ingen tilleggsdata eller spesifikasjoner på denne lønnsarten" så skulle egentlig denne knappen vært grået ut i lønnsregistreringen. Vi vil forsøke å se på dette til kommende versjoner av Mamut, slkk at denne markeringen blir mer presis.

 

Mvh,

Gunnar Edvardsen