Mine områder
Hjelp
Jan - Marcin Buslowicz
CONTRIBUTOR ***

Tilgjengelighet visning - variant

av Jan - Marcin Buslowicz

Hei,

I nettbutikken har jeg flere varianter. Når jeg har oprettet lager og lagt in varebeholdning så får jeg visning av lagerstatus - På lager eller ikke på lager.

Tilgjengelighet vises på produktutvalget og etter at du har klikket deg inn på valgt produkt med varianter.

La oss si at jeg har fem varianter og en av de er manko. Da kan plutselig se ut på nettbutiken at helle produkte (alle variantene) er utsolgt. Men når du klikker deg in på produkte så kan man se at denne varianten er på lager.

Spørsmålet mitt er; Kan man velge bort visning av Tilgjengelighet når man har variant. Dette gjelder kun av visning på produktkorte før du klikker deg in på til produktbeskrivelsen. Vennligst se vedlegg

 

Hilsen

Jan

2 SVAR 2
Jan - Marcin Buslowicz
CONTRIBUTOR ***

av Jan - Marcin Buslowicz

Hei,

 

Takk for svaret.

 

Jeg var klar over disse løsningene du nevner. Jeg løser dette på at jeg setter standardvariant på et produkt som alltid er inne. Bedre at det lyser på lager enn ikke på lager.

 

Beste løsningen for meg ville vert at lagerstatus av varianter vises når man er inne på produkte. Men ok..

 

Takk for svaret.

 

Vennlig hilsen

Jan-Marcin Buslowicz

Godkjent løsning
Andreas Myrgren
VISMA

av Andreas Myrgren

Hei, 

Produktlisten i nettbutikken til Mamut vil vise lagerbeholdningen til varianten som er satt som standardvariant på produktkortet. Dersom en inaktiv variant er satt som standard, eller det ikke er satt standardvariant, vil lagerbeholdning fra en tilfeldig variant vises.

Det er mulig å skru av visning av lagerinformasjon om du i Mamut går til «Vis - Produkt - Produktregister – [Fanekort] Nettbutikk», søker opp produktet og velger «Ikke vis lagerbeholdning» i nedtrekkslisten. 

Med vennlig hilsen, 
Andreas Myrgren
Visma Mamut Support

Med vennlig hilsen,
Andreas Myrgren
Senior supportkonsulent