Mine områder
Hjelp
Arvid Engenes
CONTRIBUTOR *

koder yrkesskadeforsikring

av Arvid Engenes

Hei.

Kan noen forklare meg hvordan jeg stiller inn kodene for yrkesskadeforsikring og reiseforsikring i lønnssystemet??

Får bare feilmeldinger fra a-melding..

 

4 SVAR 4
Morten Heide
VISMA

av Morten Heide

Hei

Må vise til mitt eget svar like over der jeg skrev:
"Skatteetaten er de du må kontakte for svar på hvilken kode du skal rapportere til Skatteetaten med."

"Kontakt Skatteetaten og finn ut om og hvordan det skal rapporteres. Også legger du det inn på nevnte sted i Mamut.
Så blir det riktig."

mvh,
Morten H
Visma Mamut Support 

Arvid Engenes
CONTRIBUTOR *

av Arvid Engenes

Hei.

Takk så langt.

Behandlingsgaranti, Vet dere hvordan man koden den i lønnssystemet??

Blir betalt gjennom forsikringen av arbeidsgiver.

Godkjent løsning
Morten Heide
VISMA

av Morten Heide

Hei

Rent praktisk hvordan du stiller inn en a-meldingskode i Mamut, er under vis - lønn - lønnsarter - velg aktuell lønnsart.
Angi om lønnsarten er med i trekkgrunnlag(skatt) og om det er arbeidsgiveravgift på den.  Velg fane innstillinger for a-melding, og øverst angi den koden du har fått beskjed fra Skatteetaten å bruke og evt tilhørende tilleggsopplysninger i feltene under.  
Skatteetaten er de du må kontakte for svar på hvilken kode du skal rapportere til Skatteetaten med.   

Men hvis det f.eks. skal fordelsbeskatte av at bedrift dekker forsikring til ansatt, er det vanligvis noe som skal innrapporteres.

Kontakt Skatteetaten og finn ut om og hvordan det skal rapporteres. Også legger du det inn på nevnte sted i Mamut.
Så blir det riktig.

mvh,
Morten H
Visma Mamut Support 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Så vidt jeg vet skal ikke yrkesskadeforsikring og reiseforsikring innberettes.