Mine områder
Hjelp
William Puntervold
CONTRIBUTOR ***

Autokontering / bokføringsregler

av William Puntervold (Oppdatert ‎05-07-2023 15:25 av William Puntervold )

Vi jobber kontinuerlig med å sette opp og forbedre regler på autokontering i Visma Business. 

Vi benytter Autoinvoice for å få faktura inn, document center for å sende på flyt og overføre til regnskap og approval for å godkjenne og gjøre noe av den manuelle konteringen. 

 

I arbeidet med å få opp autokontering kommer stadig til begrensninger og ofte ala eksempelet under. Her er det flere linjer med tekst i artikkelinformasjonen. Det er kun teksten "miles Diesel" som importeres på linjenivå fra autoinvoice. Men det er linjene under som har informasjon jeg skulle nådd for å putte på de forskjellige konteringene jeg ønsker. Noen ganger er vi også avhengig av informasjon i vedlegg for å legge på konteringen. 

Er det noen som har løsning på hvordan man kan få til autokontering på en faktura som den under?

Er det for eksempel noe mulighet for å bruke tolk/OCR for å gjenkjenne tekst? 
En løsning jeg har sett er å sette opp en ekstern RPA som igjen benytter et eksternt OCR program for å hente ut informasjon og legge på konteringa. Men da er det jo ikke lengre autokontering i Visma, men eksternt verktøy som gjør jobben. Så håper dette er noe som er mulig, eller snart blir mulig å løse i Visma Business direkte.

WilliamPuntervold_0-1688562880227.png

 

0 SVAR 0
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"