for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
Har visma business en hybridløsning som kan motta kunderegister fra nettet?
Vi har en kunde som vi fakturerer for. Der vi fakturerer på avtalegiro. For å slippe å sende ut "DM-er" pr. post tenker vi å benytte Nets sin elektroniske avtaleinngåelse mellom betaler og betalingsmottaker i avtalegiroforhold. Slik at betalere kan gå inn på bedriftens hjemmeside å tegne avtalegiro med betalingsmottaker.
Utfordringen er da at visma business må kunne kommunisere med nettportalen for å utveksle KID-ene.
Vet noen om business har oppsett for slikt?
Ja, ok.
Da må vi nok fortsette med DM-er. for betalere er her bedriftskunder og de aller fleste bankene lar ikke tilbud om avtalegiro hoppe opp i bedrifters nettbedrift.
Hei!
Denne tjenesten fra Nets er beregnet for nytegning av nye betalere på AvtaleGiro. Typisk brukes dette av nettbutikker eller kraftselskaper som vil at kundene skal ta i bruk AvtaleGiro når de blir kunde. Dette er en løsning som krever at nettbutikken og Nets-portalen kan snakke sammen på den måten at kunden starter handelen i nettbutikken, rutes automatisk over til Nets-portalen for å inngå AvtaleGiro, og så rutes tilbake til nettbutikken.
Denne tjenesten er beregnet på å inngå AvtaleGiro-avtale samtidig med at man elektronisk inngår avtale om å kjøpe noe, det vil si at handelen må starte i det jeg kaller nettbutikken. Det er nok ikke Visma Business i ditt tilfelle ettersom det ikke har noen nettbutikkfront, men hvis transaksjonen oppstår elektronisk, så kan du undersøke om nettbutikken som benyttes til dette har en integrasjon med Nets-portalen.
---
Dersom du fakturerer eksisterende kunder, så er denne tjenesten ikke helt egnet. Men, i alle norske nettbanker så får jo betaler opp forslag om å inngå AvtaleGiro i betalingsøyeblikket. Sånn sett trengs ikke DM-er for eksisterende kunder. Her skjer den automatiske avtaleinngåelsen i nettbanken.
Karenlyst allé 56
0277 Oslo, Norge
Email: kundesenteret@visma.comCopyright © 2022 Visma.com. All rights reserved.