Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Elektronisk fakturering i Visma Business

av Anonymous

 

Vi sender fakturerer i Visma Business via AutoInvoice. Faktura blir sendt som EHF til de andre selskapene i vårt konsern. Når faktura kommer inn i dokumentsenteret til de andre selskapene er tilsynelatende bankkontonummer ikke sendt i XML-filen, da jeg ikke finner det ved gjennomgang av XML-filen for å prøve å legge det til i ordlisten. Er det noen som vet hva som kan være årsaken til dette?

3 SVAR 3

av Per Øyvind Trydal

Årsaken til at bankkontonr ikke er med i XML filen kan være at du ikke har oppgitt den i bankpartner tabellen. Det ligger en feil i standard bedriftsoppsettet fra Visma hvor det bl.a. i Valuattabellen er et felt som heter Bankpartner og hvor det pleier å stå ett 1 tall som refererer til Bankpartnernr 1. Dersom det ikke finnes noen bankpartner nr 1 så blir bankkontonr blank i xml/ehf filen.

Gi gjerne en "like" om du synes svaret var nyttig og "Godta som løsning" hvis jeg besvarte spørsmålet ditt. Dette hjelper andre i Community
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei!

 

Tusen takk for svar. Jeg har sjekket valutatabellen, og der ligger det inne en bankforbindelse. Når det er sagt ser jeg at bankforbindelsen ikke er den vi benytter per i dag, da vi byttet bank for noen år siden. Er det slik at det er tilstrekkelig at det ligger en bankforbindelse nr. 1 der eller må det være korrekt bankforbindelse i forhold til den vi bruker?

Godkjent løsning
Per Øyvind Trydal
PARTNER

av Per Øyvind Trydal

Den som ligger der må være korrekt utfylt med bankkontonr, IBAN og Swift

Gi gjerne en "like" om du synes svaret var nyttig og "Godta som løsning" hvis jeg besvarte spørsmålet ditt. Dette hjelper andre i Community
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"