Mine områder
Hjelp
Henning Grindstuen
CHAMPION *

Fakturere pakkepris med forskjellige mva-satser i VB

av Henning Grindstuen (Oppdatert ‎03-10-2018 09:33 av Henning Grindstuen )

Skal fakturere flere produkter med forskjellige mva-satser, og skulle hatt lagt inn kun en linje på fakturaen, en pakkepris. Det må likevel kunne vises beløp pr. mva-sats på mva-spesifikasjon på fakturaen, og selvfølgelig bli bokført på de respektive salgskontoer. Er dette mulig i VB?

12 SVAR 12

av Per Øyvind Trydal

Ja, det er fult mulig

I eks under har jeg opprettet en ordre med 4 like produktnr men ulik mva sats

Skjermbilde.PNGFra der man skriver ut faktura så kan man angi sortering på produktnr og krysse av for vis bare bruddlinjer

Skjermbilde.PNG

Ved utskrift så krysser man for "Brukerdefinert sortering"

Skjermbilde.PNGog resultatet blir som vist i fig under

Skjermbilde.PNG

 

Gi gjerne en "like" om du synes svaret var nyttig og "Godta som løsning" hvis jeg besvarte spørsmålet ditt. Dette hjelper andre i Community
Henning Grindstuen
CHAMPION *

Takk for svar! Det løste utfordringen bare delvis. Vi trenger at det står et navn på pakken på linjen med pris. Det blir også akkumulert antall, slik at når vi legger inn tre linjer med antall 17 i hver, blir totalantallet 54. Noen kunder vil nok reagere på det. Vi har også lagt inn noe ekstra informasjon i fakturalinjene (uten produktnr.) som blir borte.

Det finnes flere løsninger på dette.

En annen måte er å bruke struktur produkt.

I fig under vises en struktur med beh.måter for hvordan definere strukturhodet og strukturlinjer

Skjermbilde.PNG

Resultatet blir slik ifm utskrift

Skjermbilde.PNG

Gi gjerne en "like" om du synes svaret var nyttig og "Godta som løsning" hvis jeg besvarte spørsmålet ditt. Dette hjelper andre i Community
Henning Grindstuen
CHAMPION *

Har lagt inn alt slik som i skjermbildet ditt, men den linjen som da skal være strukturhodet og vises på fakturaen forsvinner bare når jeg lagrer. 

Godkjent løsning
Per Øyvind Trydal
PARTNER

Sjekk utvalgsvilkårene på ordrelinjene (F9)

Gi gjerne en "like" om du synes svaret var nyttig og "Godta som løsning" hvis jeg besvarte spørsmålet ditt. Dette hjelper andre i Community
Henning Grindstuen
CHAMPION *

Når jeg la inn linjen med pakkeprisen/strukturhodet først og trykte F9 og lagre, ble den ikke borte. På utskriften ble ikke linjene med de forskjellige produktene borte, men la inn at de linjene skulle utelates på utskriften (1 i behandlingsmåte 2) og da gikk det.

Contributer
CONTRIBUTOR **

av Contributer
👍

Contributer
CONTRIBUTOR **

av Contributer (Oppdatert ‎03-10-2018 23:00 av Contributer )
 
Henning Grindstuen
CHAMPION *

av Henning Grindstuen

Må spørre deg litt til her. Er det noen spesiell rekkefølge man må sett inn diverse parametere i? På de to jeg har fakturert til nå har jeg hatt ca. 15 forsøk før jeg fikk strukturhodet til å bli værende og ikke forsvinne. Hva kan det være som gjør det? Prøvde å trykke F9 før jeg lagret på nr. 2 også, men det hjalp ikke.

Ingen spes rekkefølge.

F9 er hurtigtasten for å se Utvalgsvilkår. Dersom markør står på ordrelinjer så kan du se om det ligger utvalgsvilkår i skjermbildet som gjør at strukturhodet "forsvinner". 

 

Gi gjerne en "like" om du synes svaret var nyttig og "Godta som løsning" hvis jeg besvarte spørsmålet ditt. Dette hjelper andre i Community
Henning Grindstuen
CHAMPION *

Hvis jeg står på ordrelinjene, er menyvalget for utvalgsvilkår inaktivt.

Pass på at du står på et database felt og ikke ett kalkuert felt og at du har lagret først

Gi gjerne en "like" om du synes svaret var nyttig og "Godta som løsning" hvis jeg besvarte spørsmålet ditt. Dette hjelper andre i Community
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"