Mine områder
Hjelp
Per Hox
CONTRIBUTOR **

Feil ved sending av mva-oppgave, Versjon 16.10.2

av Per Hox

Etter innsending av mva-oppgave fikk vi flg. melding: "Rapporten bestod ikke valideringer". Men: Status er ok i AutoReport og oppgaven er godkjent av skatteetaten og alt er i orden der! Men i Visma lages ikke bunt mv.

I tidligere versjon av Visma fikk vi ikke slik feilmelding hverken med samme eller andre klienter. Vi har ikke foretatt noen endringer mellom versjonene.

Er det noen som har ide om hva vi kan gjøre her. (Vurderer snart å gå over til menuell føring av mva-oppgaven.)

5 SVAR 5
Sveinung F Løkke
CONTRIBUTOR *

av Sveinung F Løkke

Det er visst en typisk feil at dersom status på mva-meldingen i VB ikke endrer seg fra "2- Sendt", selv om meldingen i AutoReport står som godkjent i Altinn, skyldes det at VB ikke mottar tilbakemeldinger fra AutoReport. Som regel er dette fordi Windows-servicen "Visma Business Host for OD MessageQueue" ikke kjører. 

 

Man vil da også få feilmeldingen "Rapporten besto ikke valideringer" i VB, siden denne kommer automatisk dersom VB ikke får tilbakemelding fra AutoReport etter 2 minutter, uavhengig om dette er tilfellet eller ei.

Heidi Høgmo Jakobsen
CONTRIBUTOR ***

av Heidi Høgmo Jakobsen

Når jeg skriver ut gammelt mva-formular så stemmer ikke det med tallene i den nye mva-rapporten.....

Man får ikke ut noen tilsvarende PDF-rapport som tidligere. Man kan ta vare på xml-filen eller ta et utklipp av boksen som kommer opp i VB rett før man trykker "Send".

av Jøran Thormodsrød

Vi har samme problem på en del av våre kunder. På andre går det fint. Så lenge kvittering er i Altinn så har vi ofte bare valgt "Godkjenne norsk mva-melding" slik at vi får bunt og kan oppdatere den.

Per Hox
CONTRIBUTOR **

av Per Hox

Takk for tips. (Har selv tenkt på noe lignende, utskrift av gammelt mva-formular. Greit å vite at det i hvert fall funker.) Men jeg synes Visma må komme på banen her og løse dette. (Bl.a. blir historikken i AutoReport feil.)

 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"