Mine områder
Hjelp
FrederikN
CONTRIBUTOR *

Feltet ContractDocumentReference/ID

av FrederikN

Hei,

 

Er det noen som vet hvilket felt som må hentes frem for å få lagt inn ContractDocumentReference/ID på fakturahode? SVV krever dette feltet for å kunne fakturere dem. Fordel om det kunne legges på kundenivå, men antar det må ligge på ordre?

 

Ser at tidligere tråder at andre har spurt om det, men da opplyses det om at det kommer i v 13, uten at det er kommentert hvilket felt som skal hentes. Har v13.10.2 

3 SVAR 3
Godkjent løsning
Per Øyvind Trydal
PARTNER

av Per Øyvind Trydal

Hei

 

Som standard brukes Cust/Suppl order no (Ordrenr hos k/l), men du kan bruke programmet Autoinvoice mapping tool til å redefinere dette.

Dersom du ønsker å legge dette på kundenivå så må du bruke Your ref.

Skjermbilde.JPG

 

Gi gjerne en "like" om du synes svaret var nyttig og "Godta som løsning" hvis jeg besvarte spørsmålet ditt. Dette hjelper andre i Community
FrederikN
CONTRIBUTOR *

av FrederikN

Hei,

 

Cust/Suppl order no ender i feltet OrderReference/ID (PO-nr, ordrenr hos kunde, avrop etc) i XML-filen, og ikke ContractDocumentReference/ID (kontraktsnr). SVV bruker begge disse feltene, og det skal stå forskjellige opplysninger i feltene.

Godkjent løsning
Øyvind Årseth
VISMA

av Øyvind Årseth

Hei
I versjonen du nevner må du bruke mulighetene som ligger i AutoInvoice mapping tool som henvist til over. Dette finner du i Tools-mappen der Visma Business er installert, sammen med dokumentasjon.  

F.o.m. ver. 15.00 (planlagt release i uke 26) kommer det en bedre håndtering, hvor man kan definere en ansvarsenhet for (bl.a.) kundens kontraktsreferanse i bedriftsopplysningene i Visma Business. Denne kan enten lagres på kunden og "arves" derfra til ordre, eller registreres direkte på ordre. Navnet på valgt enhet kommer da ut i faktura-xml'en på denne måten: 
<cac:ContractDocumentReference>
<cbc:ID>Testkontrakt 2</cbc:ID>
</cac:ContractDocumentReference>

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"