for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
Ved automatføring av en momsoppgave har ikke øredifferansen blitt ført på noen konto, og jeg har derfor differanse i saldobalansen. For å rydde opp i det har jeg gått inn på Bedriftsparametre og tatt bort hukken på bilagskontroll. Og så har jeg ført øredifferansen mot en konto (uten noen motkonto). Men jeg får ikke oppdatert. Får bare beskjed om at bilaget ikke går i null.
Noen andre som har vært borti samme problemet?
Jeg har gjort samme operasjonen i en tidligere versjon uten problem, så jeg lurer på om det kan være et problem i versjon 5.32.5
Løst! Gå til løsning.
For å kunne føre et bilag som ikke går i null, må du gjøre følgende:
Gå inn på Administrasjon - Regnskap - Regnskapsbehandling.
Fjern tallet som står bak "Debet/kredit-kontroll:"
Dobbelt-klikk på tallet bak "Regnskapsbehandl.:" Fjern avkryssingen for "Debet/kredit kontroll innen per. og innen samme bunt" og "Kontroll pr. bilag" under Bilagsoppdatering.
Husk å sette på kontrollene igjen etter at bilaget er oppdatert
Jeg var inne på regnskapsbehandling under bedriftsparametre, og fjernet ett tallet som sto på debet/kredit kontroll. Og regnet med at det da skulle være mulig å føre et bilag som ikke gikk i null. Men jeg fikk altså ikke oppdatert det.
Jeg vet at det skal stå en avrundingskonto i bedriftsparametre, men der sto det en konto som ikke fantes, derfor ble ikke ørediffen ført noen plass.
Hei
Du må inn på regnskapsbehandling også. Dobellklikk og ta vekk kryss for kontroll pr bilag.
Men meiner at dersom du har avrundingskonto fyllt ut i bedriftsparametere med ein gyldig konto, så blir ørediffen ført der
Karenlyst allé 56
0277 Oslo, Norge
Email: kundesenteret@visma.comCopyright © 2022 Visma.com. All rights reserved.