Mine områder
Hjelp
Anders Kringsjaa
CONTRIBUTOR ***

Formular / utskriftsoppsett

av Anders Kringsjaa

Hei.

 

Jeg skal endre noe formularer og utskriftsoppsett for å få inn varekode, opprinnelsesland og vekt på faktura.

Får ikke endret utskriftsoppsettet til engelsk, så om noen har noen tips der hadde det vært fint.

Skulle gjerne også hatt oppsettet slik at det er to linjer pr produkt på fakturaen slik at jeg får standardinfo på første linje og tilleggsopplysninger som varenummer, opprinnelsesland osv på linje to før neste produkt kommer på linje 3.

Noen som kan hjelpe?

2 SVAR 2
Frode_Antun
PARTNER

av Frode_Antun

Tilleggsinfo kan du legge inn i tabellen Produktbeskrivelser. Du må legge inn i alle språk du bruker.

I utskriftsdialogen må du ha krysset av for Produktbeskrivelser i aktuelt språk.

Frode_Antun_0-1692871967453.png

For å få med både ordrelinjens beskrivelse og tilleggsbeskrivelsen fra tabellen Produktbeskrivelser, må dette være valgt i Språk-tabellen:

Frode_Antun_1-1692872199359.png

Merk at du kan ha mange linjer på samme produkt og språk i Produktbeskrivelser. Bruk |-tegnet for å fremprovosere linjeskift på utskriften om du trenger det. Om det ikke er krysset av i Legg til beskr. i Språk-tabellen, må du legge inn produktets beskrivelse i tabellen Produktbeskrivelser i tillegg til den ekstrainfo du har i produkttabellen.

 

Eksempel: Produktet er Melk.

I Produktbeskrivelser legger du inn følgende beskrivelser på Melk på norsk språk:

Energi: 264 kJ ( 63 kcal)
3,5 g fett
-hvorav 2,3 g mettede fettsyrer
4,5 g karbohydrat
-hvorav 4,5 g er sukkerarter

 

På engelsk språk (i samme tabell, fremdeles på samme produkt) legger du inn følgende:

Milk

Energy: 264 kJ (63 kcal)

3.5 g of fat
- of which 2.3 g saturated fatty acids
4.5 g of carbohydrate
- of which 4.5 g are sugars

 

Klart som blekk?

Frode_Antun
PARTNER

av Frode_Antun

Jeg glemte å legge inn |. Det må bli slik om du ønsker beskrivelseslinjene hver for seg:

 

I Produktbeskrivelser legger du inn følgende beskrivelser på Melk på norsk språk:

Energi: 264 kJ ( 63 kcal)|
3,5 g fett|
-hvorav 2,3 g mettede fettsyrer|
4,5 g karbohydrat|
-hvorav 4,5 g er sukkerarter

 

På engelsk språk (i samme tabell, fremdeles på samme produkt) legger du inn følgende:

Milk|

Energy: 264 kJ (63 kcal)|

3.5 g of fat|
- of which 2.3 g saturated fatty acids|
4.5 g of carbohydrate|
- of which 4.5 g are sugars

 

Den engelske teksten er fra Google Translate, så denne teksten går jeg ikke god for...

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"